تداوم رگبار و رعد و برق در برخی مناطق کشور

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به رعد و برق و رگبار باران در برخی مناطق کشور گفت وزش باد شدید در جنوب غرب کشور سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۷۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تداوم رگبار و رعد و برق در برخی مناطق کشور

احد وظیفه در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی طی امروز (۱۶ خرداد) در شمال شرق و ارتفاعات البرز شرقی رگبار باران و در برخی نقاط رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: رگبار باران در ساعات بعد ازظهر در زاگرس مرکزی نیز محتمل است.

وی ادامه داد: طی فردا (۱۷ خرداد) در برخی نقاط البرز شرقی، شمال خراسان رضوی و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار باران و وزش باد دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه وزش باد شدید در شمال شرق، نوار شرقی و جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: خیزش گرد و خاک در استان خوزستان و منطقه زابل کیفیت هوا در این مناطق را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گفته وظیفه، روز جمعه (۱۸ خرداد) وزش باد شدید در نوار شرقی کشور و رگبار باران در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل به ویژه در مناطق شمالی این استان‌ها، ارتفاعات البرز شرقی و در بعد ازظهر در ارتفاعات استان کرمان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک در این روز در خوزستان و ایلام انتظار می‌رود، گفت: خلیج فارس طی فردا (۱۷ خرداد) در بعد ازظهر مواج است. همچنین این شرایط روز جمعه (۱۸ خرداد) نیز ادامه می‌یابد.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، گفت: آسمان تهران فردا (۱۷ خرداد) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و در بعدازظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۸ خرداد) صاف، در بعد ازظهر وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار