سفیر ایران در فرانسه: ایران پرچم مبارزه با خشونت و تروریسم را در منطقه به دوش گرفته است

تهران (پانا ) - مراسم بیست و نهمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و سالروز قیام پانزده خرداد در محل بیت الزهرا (س) پاریس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۷۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
سفیر ایران در فرانسه: ایران پرچم مبارزه با خشونت و تروریسم را در منطقه به دوش گرفته است

مراسم بیست و نهمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و سالروز قیام پانزده خرداد، با حضور پر شکوه دوستداران امام خمینی ( ره ) و انقلاب اسلامی ایران از کشورهای ایران، فرانسه، لبنان، مغرب، الجزایر، پاکستان، افغانستان، عراق، و چند کشور آفریقایی در محل بیت الزهرا ( س ) در پاریس برگزار شد.

در این مراسم که با قرائت آیات کلام الله مجید و همچنین اجرای تواشیح و پخش تصاویری از سخنرانی ها و آخرین روزهای منتهی به ارتحال حضرت امام خمینی (ره ) همراه بود، ابوالقاسم دلفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، الحاج رباح شریف رئیس انجمن الغدیر ( لبنانی های مقیم فرانسه )، و حجت الاسلام و المسلیمن مکی رئیس مرکز اسلامی فرانسه سخنرانی کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود با اشاره به فضای خاص مراسم امسال که با مناسبت لیالی قدر و ماه مبارک رمضان، همراه شده است، گفت : امام راحل انقلاب اسلامی را به اوج عظمت و شکوه و همچنین ملت مسلمان ایران را به عزت و سعادت و مسیر حق و حقیقت راهنمایی نمود. امام در روزگاری که هم شرق فکر می‌کرد پایان دوران دین و خداپرستی است و هم غرب فکر می‌کرد که دور حکومت دینی خط ابدی کشیده است و هم شرق و غرب در سراسر جهان به تبلیغ علیه خداپرستی و دیانت و معنویت و اخلاق پرداخته بودند به عنوان یک فقیه بزرگ و عالم روشن ضمیر، عارف، سیاستمدار و یک انسان هوشمند توانست از پایگاه دین و با حمایت مردم در سراسر این سرزمین پرچم نهضت اسلامی را به اهتزاز درآورد. امام همان مرد شجاعی بود که نه در برابر استبداد و نه در برابر استعمار سر فرود نیاورد و با اتکا به خداوند و در مسیر اسلام ناب محمدی نهضت اسلامی را در مسیر هدایت برای پیروزی قرار داد.

دلفی با اشاره به اینکه ۲۸ سال بعد از رحلت ملکوتی امام امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان پایگاه ثبات در این منطقه است، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران پرچم مبارزه با خشونت و افراط و تروریسم را در منطقه و جهان بر دوش گرفته است.

رباح شریف رئیس مرکز اسلامی الغدیر نیز، در سخنانی به همین مناسبت یادآور شد که امام خمینی (ره) نمرده است و چنین رهبرانی را نمی توان از میان رفته دانست. میراث بزرگی از اندیشه ها، اقدامات شجاعانه و مدبرانه ای که امام خمینی در هدایت سالهای اول پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی از خود به جای گذاشت، نمونه های بی نظیری از توان مدیریتی رهبر فرزانه انقلاب را نشان می‌دهند که تاریخ هیچگاه فراموش نخواهد کرد و او را به شخصیتی زنده در تاریخ معضر تبدیل کرده است.

رباح شریف وظیفه امروز کسانی که حیات امام خمینی و میراث بزرگ اندیشه های او را درک کرده اند، انتقال این اندیشه ها به نسل جوان امروز و به آگاهی و خود باوری رساندن آنها برای ادامه این مسیر معرفی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مکی، رئیس مرکز اسلامی فرانسه نیز در سخنرانی خود به تبیین جایگاه سیاست در اندیشه های دینی و ارتباط پیوسته این دو مقوله در اسلام و اندیشه های امام خمینی پرداخت و تاکید کرد: در جهان امروز تعاریف مختلفی از سیاست ارائه و سعی می شود آن را جدای از اندیشه های دینی معرفی کنند در حالی که در اسلام، طبق تعریفی که مرحوم شهید مدرس نیز ارائه می داد" سیاست عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است".

وی گفت: نگاه به سیاست، از منظر مدیریت درونی افکار و اندیشه و احساسات و رفتارهای خود، و سپس تلاش برای مدیریت سازنده و توام با شکوفای استعدادهای جامعه ، مفهومی است که در اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) نیز از همان سالهای آغازین نهضت امام خمینی در پانزده خرداد ۱۳۴۲ و ادامه آن در دوران انقلاب اسلامی و پس از آن وجود داشته و به همین خاطر هم بوده است که ایشان بر لازمه اقدامی هماهنگ در جهت مدیریت بهینه ظرفیت های درونی انسان و جامعه تاکید داشتند و سیاست را بخش جدایی ناپذیر از دین و آموزه های الهی می دانستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار