پیش‌بینی افزایش دما در سواحل شرقی دریای خزر

تهران (پانا) - مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش دما در سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۷۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی افزایش دما در سواحل شرقی دریای خزر

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی، احد وظیفه در مورد وضعیت هوای کشور در طی روزهای آینده گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، امروز در برخی نقاط شمال غرب، غرب، البرز مرکزی و استان‌های گیلان، مازندران، جنوب ایلام و شمال خوزستان رشد ابر، رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در روز چهارشنبه در برخی مناطق البرز مرکزی، شمال شرق و استان‌های مازندران، ارتفاعات گلستان و شمال سمنان رشد ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود، گفت: همچنین پیش بینی شده که در روز پنجشنبه در برخی نقاط شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی در ساعات بعد از ظهر رشد ابر و رگبار پراکنده باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

وظیفه افزود: طی سه روز آینده در ارتفاعات استان‌های کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان نیز در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه امروز و روز چهارشنبه در سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور افزایش دما بین ۴ تا ۷ درجه رخ خواهد داد، گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وظیفه در مورد وضعیت هوای پایتخت نیز با بیان اینکه برای امروز سه شنبه بیشینه ۳۳ و کمینه ۲۱ پیش بینی شده است، گفت: برای امروز آسمان تهران قسمتی ابری، گاهی با وزش باد و در بعد از ظهر نیز شاهد افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و احتمال گرد و خاک نیز پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار