مراسم بیست و نهمین سالگرد عروج روح خدا برگزار شد

تهران (پانا) -بیست و نهمین مراسم سالگرد درگذشت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در شرایطی آغاز شد که رهبر معظم انقلاب تنها سخنران این مراسم خواهد بود.

کد مطلب: ۸۲۷۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
مراسم بیست و نهمین سالگرد عروج روح خدا برگزار شد

مراسم بیست‌ونهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، دقایقی پیش با حضور اقشار مختلف مردم و مقامات لشکری و کشوری در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) آغازشد.

حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها سخنران این مراسم خواهد بود.

حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان و آیت الله سید حسن خمینی، یادگار گرانقدر امام راحل به دلیل مراعات حال مردم روزه دار در این مراسم سخنرانی نخواهند کرد.

از ساعت ها قبل مردم روزه دار با حضور در صحن های مطهر امام خمینی(ره) به آئین عزاداری و نوحه سرایی پرداختند.

حضور گسترده مردم به نحوی است که شبستان حرم مطهر امام راحل از چند ساعت پیش مملو از جمعیت است و بسیاری از مردم و زائران شرکت کننده در محوطه بیرون شبستان حرم مطهر مستقر شده اند.

نیروهای امدادی اورژانس و هلال احمر، ایستگاههای سلامت و فرهنگی مشغول ارائه خدمات به زائران هستند، بر اساس اعلام مقام های رسمی این مراسم با حضور 655 نیروی هلال احمر پوشش داده می شود.

بسیاری ازمردم بویژه دانش آموزان و دانشجویان، طلاب و روحانیون، کارمندان و کارگران به صورت گروهی خود را به این مراسم رسانده اند.

بسیاری از عکاسان و خبرنگاران خارجی نیز در کنار خبرنگاران داخلی در حال تهیه گزارش و تصویر از این مراسم هستند، تعداد بالای خبرنگاران خارجی از نکات قابل توجه بیست و نهمین سالگرد درگذشت امام خمینی(ره) است.

هم اکنون، سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم امام خمینی در میان جمعیت انبوه مردم آغاز شد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله آملی لاریجانی نیز در این مراسم حاضر هستند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری کشورمان نیز در مراسم بیست و نهمین سالگرد عروج امام خمینی(ره) حضور دارد.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان به همراه ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی از دیگر حاضران این مراسم هستند.

ایت الله سید حسن خمینی، حجت الاسلام سید علی خمینی، از یادگاران گرانقدر امام راحل نیز در این مراسم حضور دارند.

رحمانی فضلی، وزیر کشور، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، امیرحاتمی، وزیر دفاع از دیگر حاضران در این مرامس هستند.

آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان، سردار جعفری، فرمانده سپاه، حجت الاسلام ابوترابی فرد، امام جمعه تهران، مصطفی کواکبیان، نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از جمله حاضران در این مراسم هستند.

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی ریاست جمهوری، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، حدادعادل، مصطفی پور محمدی، وزیر سابق دادگستری، غلامرضا کاتب، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم حاضر هستند.

سعید جلیلی، محمود احمدی نژاد، علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما، صفار هرندی، وزیر اسبق ارشاد نیز در این مراسم حضور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار