پشت پرده ترور دانشمندان هسته ای ایران از سوی اسرائیل به روایت نشریه آمریکایی

تهران (پانا) - یک نشریه آمریکایی در گزارشی به تلاش های رژیم صهیونیستی برای ترور دانشمندان هسته ای کشورمان پرداخته است.

کد مطلب: ۸۲۷۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
پشت پرده ترور دانشمندان هسته ای ایران از سوی اسرائیل به روایت نشریه آمریکایی

حدفاصل سالهای 2010 تا 2012 میلادی (89 تا 91 شمسی) 5 تن از دانشمندان هسته ای کشورمان ترور و به شهادت رسیدند.

نخستین انفجار در صبح هشتم آذرماه سال 89 در بلوار ارتش میدان دانشگاه شهید بهشتی رخ داد که در نتیجه آن «مجید شهریاری» دانشمند هسته ای کشورمان به شهادت رسید.

افراد موتور سوار در همان روز بمبی را به سمت خودروی «فریدون عباسی» پرتاب کردند که باعث انفجار خودرو وی شد اما او از این حادثه جان سالم به در برد، اکنون اما نشریه آمریکایی جزئیات جدیدی از این حوادث ارائه می کند.

به گزارش ایسنا، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارش خود به شرح ماجرای ترور چند تن از دانشمندان هسته‌ای کشورمان در سال‌های گذشته،‌ شامل مسعود علیمحمدی، مجید شهریاری، فریدون عباسی که توانست از حادثه نجات پیدا کند، داریوش رضایی‌نژاد و مصطفی احمدی‌روشن پرداخت.

این نشریه آمریکایی در بخشی از گزارشی خود می نویسد:

«پس از وقوع این ترورها، مقامات ایران، آمریکا و اسرائیل را مقصر دانستند و اعلام کردند که واشنگتن و تل‌آویو پشت این ترورها قرار دارد. مقامات آمریکایی این اتهام را رد کردند و اسرائیلی‌ها نیز گفتند که این حملات را محکوم نمی‌کنند و مهم نیست که چه کسی آن‌ها را انجام داده است اما مدتی بعد، منابع متعدد و ناشناخته‌ای در سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و حلقه‌های دیپلماتیک آمریکا اعتراف کردند که موساد، سازمان جاسوسی اسرائیل پشت این ترورها قرار داشته است. همان‌طور که علی جمالی‌ فشی که پس از ترور مسعود علیمحمدی بازداشت شده بود، اعتراف کرد. وی اقرار کرد که به دستور اسرائیل در این عملیات شرکت کرده و دست به این اقدام زده بود.

اعترافات این منابع ثابت کرد که اسرائیل به معنای واقعی در حال آموزش اعضای گروهک تروریستی منافقین برای انجام عملیات این چنینی در ایران است.

در سال 2014 نیز یک خبرنگار فاش کرد که آمریکا، اسرائیل را برای توقف این ترورها تحت فشار قرار داده است و جورج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا از اینکه مطلع شد اسرائیلی‌ها تحت عنوان عوامل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در پاکستان اقدام به جذب نیرو برای اجرای عملیات و ترور در ایران کرده‌اند، بسیار خشمگین شد.»

نشنال اینترست در ادامه با ارائه جزئیات بیشتر درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران از طریق ترور دانشمندان هسته‌ای می نویسد:

«به سختی می‌توان این نکته را انکار کرد که این عملیات‌ها از تاکتیک‌هایی استفاده کردند که در صورت به کار گرفته شدن علیه دانشمندان اسرائیلی یا آمریکایی، به طور قطع در غرب تروریسم یا قتل نامیده می‌شدند. به نظر می‌آید محکوم کردن یا تقدیر از ترورها نه براساس روش‌های مورد استفاده، بلکه بر مبنای اینکه چه کسی آن‌ها را انجام داده است، صورت می‌گیرد.»

به گزارش پانا ، پیش از این نیز روزنامه انگلیسی زبان ایندیپندنت در مقاله‌ای تحت عنوان «کشنده‌ترین ترورکنندگان جهان» از موساد با نام «ماشین قاتل بی‌رحم اسرائیل» نام برده‌است و با برشمردن ترورها گفته‌است که «در همه این ترورها امضای سرویس مخفی اسرائیل دیده می‌شود.»

به دنبال ترور «مصطفی احمدی روشن»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت که «ما برای این قتل اشکی نمی‌ریزیم». به نوشته اورشلیم پست، فرمانده ارتش اسرائیل، روز قبل از این حمله گفته بود، سال ۲۰۱۲ سالی بحرانی برای ایران خواهد بود و اتفاقاتی غیرطبیعی برای این کشور رخ خواهد داد.

مجله آلمانی زبان اشپیگل نیز به نقل از یک مقام اطلاعاتی اسرائیل ترور «داریوش رضایی‌نژاد» را اولین اقدام جدی رئیس وقت موساد اعلام کرد.

شبکه آمریکایی زبان ان‌بی‌سی از ترور ۴ دانشمند هسته‌ای از سال ۲۰۰۷ نام برد و به نقل از یک مقام آمریکایی، بدون فاش کردن هویت او، نوشت که حملات علیه دست‌اندرکاران برنامه اتمی ایران توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق و با حمایت مالی، آموزشی و تسلیحاتی سرویس اطلاعاتی اسرائیل انجام شده‌است. مقام آمریکایی مذکور به ان‌بی‌سی گفته است که دولت آمریکا از عملیات ترور مطلع است، اما نقشی در آن ندارد.

به دنبال پخش اعترافات «مجید جمالی فشی» در صداوسیمای کشورمان مجله امریکایی تایم نوشت: «وزارت اطلاعات ایران، تیمی را که توسط موساد مجهز شده و آموزش داده شده نابود کرده است. مقامات اطلاعاتی غربی، تأیید کردند که جزئیات اعتراف مجید جمالی فشی در مورد ترور واقع شده در ژانویه ۲۰۱۰ که توسط موتور سیکلت بر روی دانشمند هسته‌ای ایران، مسعود علی محمدی انجام شد، صحیح بوده است. مقامات اطلاعاتی غربی کشور ثالثی را عامل لو دادن این تیم اعلام کردند.»

لازم به یاداوری است، مجید جمالی فشی به جرم ترور دانشمندان هسته ای کشورمان اعدام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار