ویژگی‌های فرهنگی ایران به لبنانی‌ها معرفی شد

تهران (پانا)- مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با شرکت در هفته‌ی‌ فرهنگی کشور لبنان در شهر نبطیه به معرفی ویژگی‌های فرهنگی، هنری، علمی و ادبی ایران برای بازدید کنندگان لبنانی پرداختند.

کد مطلب: ۸۲۷۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
ویژگی‌های فرهنگی ایران به لبنانی‌ها معرفی شد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، در این هفته مربیان کانون تلاش کردند با برپایی کارگاه‌های فرهنگی‌، هنری، ادبی، علمی، نمایش فیلم، استفاده از آثار مکتوب و... کودکان و نوجوانان و خانواده‌های لبنانی را با فرهنگ مردم ایران بیش‌تر آشنا کنند.

بر همین اساس، حسن ندافی مدیرکل کانون استان قم، مریم منفرد و متین نجارزاده مربیان کانون این استان که به عنوان نمایندگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این رویداد شرکت کرده بودند با برپایی کارگاه‌های هنر خلاق، کاردستی و کلاژ، نقاشی، اُریگامی (کاغذ و تا)، بازی‌های بومی و ‌محلی و بازی‌های فکری، کودکان و نوجوانان لبنانی را با برخی رسوم ایرانی آشنا کردند.

هم‌چنین اجرای نمایش خلاق با استفاده از عروسک‌هایی با پوشش اقوام مختلف ایرانی، کارگاه علمی نجوم و آموزش صُوَر فلکی و اجرام آسمانی و رصد خورشید در آسمان لبنان از دیگر برنامه‌های کانون در هفته‌ی فرهنگی لبنان در نبطیه بود.

در این رویداد فرهنگی که به مدت 7 روز از 19 تا 25 اردیبهشت در مجتمع تجاری ریفولی شهر نبطیه لبنان برگزار شد، بسیاری از مقامات و مسوولان ایرانی و لبنانی از غرفه کانون بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار