روز جمعه پرترددترین روز هفته‌ جاری است

تهران (پانا) - رئیس مرکز مدیریت‌راه‌های کشور از آغاز اوج ترافیک در جاده‌های کشور خبر می‌دهد و می‌گوید روز جمعه به عنوان آخرین روز تعطیلات موج برگشت با شدت بسیار زیادی آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود جمعه پر تردد روز هفته باشد.

کد مطلب: ۸۲۷۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
روز جمعه پرترددترین روز هفته‌ جاری است

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر آشوری با اشاره به وضعیت ترافیکی راه‌ها و محدودیت‌های ترافیکی محورهای مواصلاتی کشوردر تعطیلات پیش رو و ایام ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی مستقر در جاده‌های کشور، موج خروج از شهرها آغاز شده است و شاهد ترافیک نیمه سنگین و سنگین در اکثر قطعات محور هراز و کندوان هستیم. ضمن اینکه ترافیک در محور چلاو-نارنجستان و برخی نقاط در مسیر جنوب به شمال محور کندوان به صورت سنگین مشاهده می‌شود.

وی افزود: به لحاظ جوی نیز در برخی محورهای استان‌های اردبیل، البرز، تهران، خراسان رضوی، زنجان، ‌سمنان، قم، لرستان، مرکزی و گیلان بارش پراکنده باران را شاهد هستیم. همچنین پدیده مه گرفتگی در ارتفاعات اکثر محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی، اردبیل و مازندران دیده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت راه های کشور گفت: محوررامیان- اولنگ-شاهرود، واقع در استان هایگلستان و سمنان، محور فرعی شمشک-دیزین، واقع در استان های البرز و تهران، محور عجب شیر- آذرشهر(محدوده پل گله زار)، واقع در استانآذربایجان شرقی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود می باشند.

وی ادامه داد: روز جمعه به عنوان آخرین روز تعطیلات موج برگشت با شدت بسیار زیادی آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود جمعه پر تردد روز هفته باشد.

رئیس مرکز مدیریت راه های کشور با توجه به ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه، بیان داشت: پیش بینی می‌شود محورهای ورودی به شهر مشهد در استان‌ خراسان رضوی و شهر قم ترافیک حجیمی برخوردار شوند و با توجه به اینکه امشب اولین شب از لیالی قدر است، پیش‌بینی می شود محورهای این استان از تردد بیشتری نسبت به روز‌های عادی برخوردار باشند.

آشوری خاطرنشان کرد: ترافیک به سمت تهران برای حضور در مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد با افزایش مواجه می‌شود و آزادراه تهران -قم متااثر از این ترافیک خواهد بود.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور از هم وطنان عزیز و گرامی درخواست کرد: نسبت به زمان سفر خود مدیریت نموده و با دریافت اطلاعات از سامانه جامع ۱۴۱ شامل تلفن گویا و شبانه روزی ۱۴۱ ، اپلیکیشن ۱۴۱ ، سایت www ۱۴۱.ir همچنین سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ با اطمینان خاطر و آگاهی از وضعیت راه ها مسافرت نموده و بازگشت از سفر خود را با توجه به شرایط ترافیکی راه ها تنظیم نمایند.

به گفته وی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی از ۱۴ تا ۱۹ خرداد‌ما در تمامی محورهای مواصلاتی کشور اجرا می‌شود که به شرح زیر است:

۱.موتورسیکلت :

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه مورخ ۹۷/۰۳/۱۳ الی ساعت ۶ روز شنبه مورخ ۹۷/۰۳/۱۹ از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع می باشد.

تبصره-تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

۲.سواری:

۲.۱- محور کندوان:

الف - تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ روز یکشنبه مورخ ۹۷/۰۳/۱۳ الی ۲ بامداد روز بعد از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ روز یکشنبه مورخ ۹۷/۰۳/۱۳ الی ۲ بامداد روز دوشنبه مورخ ۹۷/۰۳/۱۴ از کرج به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

ب - تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ روز جمعه مورخ ۹۷/۰۳/۱۸ الی ۲ بامداد روز شنبه مورخ ۹۷/۰۳/۱۹ از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ روز جمعه مورخ ۹۷/۰۳/۱۸ الی ۲ بامداد روز دوشنبه مورخ ۹۷/۰۳/۱۹ از مرزن آباد به سمت کرج بصورت یکطرفه خواهد بود.

تذکر : جهت تسهیل در برگشت زائرین حرم حضرت امام خمینی (ره) به سمت شمال و در صورت سنگینی حجم تردد پس از پایان مراسم از ساعت ۱۹ روز دوشنبه مورخ ۹۷/۰۳/۱۴ الی ۲ بامداد روز بعد از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۲۲ الی ساعت ۲ بامداد روز سه شنبه مورخ ۹۷/۰۳/۱۵ از کرج به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

۲.۲- محور هراز:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ روز جمعه مورخ ۹۷/۰۳/۱۸ الی ۲ بامداد روز شنبه مورخ ۹۷/۰۳/۱۹ از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ روز جمعه مورخ ۹۷/۰۳/۱۸ الی ۲ بامداد روز شنبه مورخ ۹۷/۰۳/۱۹ از آب اسک به سمت رودهن (محدوده مشاء) بصورت یکطرفه خواهد بود.

۳.نقلیه سنگین(به استثناء حاملین موادسوختی ویافاسدشدنی) :

۳.۱- محور کندوان: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج - چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می باشد.

۳.۲-محور هراز:

الف- تردد کلیه تریلرها کماکان ممنوع می باشد.

ب- تردد کلیه کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز یکشنبه مورخ ۹۷/۰۳/۱۳ و از ساعت ۶ الی ۲۴ روز های دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه مورخ های ۹۷/۰۳/۱۴، ۹۷/۰۳/۱۵، ۹۷/۰۳/۱۶ و ۹۷/۰۳/۱۷ و همچنین از ساعت ۶ صبح روز جمعه مورخ ۹۷/۰۳/۱۸ الی ساعت ۱۲ روز شنبه مورخ ۹۷/۰۳/۱۹ از محور هراز ممنوع می باشد.

۳.۳- محور فیروزکوه :

تردد کلیه تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز یکشنبه مورخ ۹۷/۰۳/۱۳ و از ساعت ۸ الی ۲۲ روز های دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه مورخ های ۹۷/۰۳/۱۴، ۹۷/۰۳/۱۵، ۹۷/۰۳/۱۶ و ۹۷/۰۳/۱۷ و از ساعت ۸ روز جمعه مورخ ۹۷/۰۳/۱۸ الی ساعت ۸ روز شنبه مورخ ۹۷/۰۳/۱۹ از محور فیروزکوه ممنوع می باشد.

۳.۴- محور قدیم رشت - قزوین و بالعکس :

تردد کلیه تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی وفاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز یکشنبه مورخ ۹۷/۰۳/۱۳ و همچنین از ساعت ۸ الی ۲۴ روزهای دوشنبه و جمعه مورخ های ۹۷/۰۳/۱۴ و ۹۷/۰۳/۱۸ در محور فوق ممنوع می باشد.

۳.۵- محور آستارا - اردبیل و بالعکس:

تردد کلیه تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی وفاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز یکشنبه مورخ ۹۷/۰۳/۱۳ و همچنین از ساعت ۸ الی ۲۴ روزهای دوشنبه و جمعه مورخ های ۹۷/۰۳/۱۴ و ۹۷/۰۳/۱۸ در محور فوق ممنوع می باشد.

۳.۶- محور سلفچگان - قم (باند رفت به سمت قم) :

تردد کلیه تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی وفاسد شدنی از ساعت ۱۵ الی ۲۴ روز جمعه مورخ ۹۷/۰۳/۱۸ در محور فوق ممنوع می باشد و مسیر جایگزین آن آزاد راه تهران - ساوه می باشد.

۳.۷- محورهای مشهد - قوچان - شیروان - بجنورد - آشخانه - جنگل گلستان و بالعکس :

تردد کلیه تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی وفاسد شدنی از ساعت ۱۴ الی ۲۲ روز یکشنبه مورخ ۹۷/۰۳/۱۳ و همچنین از ساعت ۸ الی ۲۲ روز جمعه مورخ ۹۷/۰۳/۱۸ در محورهای فوق ممنوع می باشد.

۳.۸- محورهای مشهد - سبزوار، مشهد - تربت حیدریه و بالعکس :

تردد کلیه تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی وفاسد شدنی از ساعت ۱۶ الی ۲۴ روز یکشنبه و پنج شنبه مورخ ۱۳ و ۹۷/۰۳/۱۷ و همچنین از ساعت ۸ الی ۲۴ روز جمعه مورخ ۹۷/۰۳/۱۸ در محورهای فوق ممنوع می باشد.

انسداد و محدودیت در محور های منتهی به حرم حضرت امام خمینی (ره) :

الف) انسداد راه های دسترسی به آزادراه تهران- قم ازساعت ۱۳:۰۰ الی ۲۱:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۹۷/۰۳/۱۴ درمحدوده های زیر:

۱- رمپ و لوپ جنوب به شمال پل واوان و پل وهن آباد.

۲- انسداد کامل جنوب به شمال آزادراه روی پل حسن آباد و هدایت ترافیک به سمت محور قدیم تهران- قم

۳- انسداد مسیر غرب به شرق روی پل فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) به سمت جنوب به شمال (تهران) و هدایت ترافیک به سمت آزاد راه تهران- ساوه

ب) محدودیت محور های منتهی به حرم حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ۱۳:۰۰ الی ۲۱:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۹۷/۰۳/۱۴:

۱- تردد وسایل نقلیه سنگین باری شامل کامیون و تریلر از میدان الغدیر شهرستان اسلام شهر به سمت محور واوان- کمربندی دوم تهران ممنوع بوده و محور جایگزین محور قدیم تهران - قم و آزادراه تهران- ساوه می باشد.

۲- تردد وسایل نقلیه باری شامل کامیون و تریلر از میدان امام خمینی (ره) شهرستان رباط کریم به سمت پلیس راه حسن آباد و محورقدیم تهران- قم ممنوع بوده و مسیر جایگزین محور قدیم تهران - قم و آزادراه تهران- ساوه می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار