کمک داور ایرانی جام جهانی: انتخاب معلمی یا داوری؟ باور کنید معلمی!

تهران (پانا) - کمک داور معلم ایرانی می‌گوید اگر روزی مجبور شود از میان داوری و معلمی یکی را انتخاب کند به طور حتم معلمی را برخواهد گزید.

کد مطلب: ۸۲۷۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
کمک داور ایرانی جام جهانی: انتخاب معلمی یا داوری؟ باور کنید معلمی!

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضا سخندان که در آستانه اعزام به جام‌جهانی روسیه در مراسم بدرقه‌ای مورد تمجید سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت گفت: اقدام بسیار ارزشمندی بود که من فکر می‌کنم نه فقط حرمت به من بلکه حرمت، احترام و غرور برای تمامی معلمان ورزش کشور بود که شاید من فقط یکی از هزاران معلم افتخارآفرین کشور بودم که شاید کمتر نامشان به میان آمده است. از این بابت هم از وزیر آموزش و پرورش و هم دکتر حمیدی معاون ایشان تشکر می‌کنم.

او به روند حضور خود در داوری اشاره و الگویش را معلم ورزش دوران دبیرستانش معرفی کرد و گفت: کاریزمای ایشان که یک داور و یک کارشناس خوب امر داوری بود مرا مجذوب داوری کرد و من همان دوران در اولین دوره کلاس داوری درجه سه که در مشهد برگزار شد حاضر شدم و پله پله با علاقه جلو آمدم که به نظرم نسل داوران موفق فوتبال خراسان از همان دوران رقم خورد که همگی با هم بالا آمدیم و باعث سر زبان افتادن داوری فوتبال خراسان در کشور شدیم؛ البته که بعد از آن دیگر آنقدر به داوری در استان خراسان‌رضوی توجه نشد و به قولی در باد موفقیت‌های گروه ما خوابیدند.

کمک داور معروف فوتبال ایران که بیشتر دیدارهای حساس لیگ‌برتر ایران، دربی پایتخت، فینال المپیک ریو، فینال جام باشگاه‌های جهان و ... را در کوبل داوری علیرضا فغانی قضاوت کرده، نکات جالبی در مورد ریکاوری ذهنی‌اش پس از این دیدارهای حساس بیان می‌کند: با تمام وجود می‌گویم لحظاتی که من در مدرسه با بچه‌ها مشغول اجرای زنگ ورزش هستم از عمر من حساب نمی‌شود و بعد از بازی‌های سنگین که حواشی فراوانی هم دارد، من در مدرسه و در کنار دانش‌آموزان ابتدایی‌ام ریکاوری ذهنی می‌کنم.

او ادامه داد: دنیای مدرسه با تمام اتفاقاتی که برای من در میادین ملی و بین‌المللی می‌افتد، قابل مقایسه نیست. در سر کلاس ورزش با بچه‌ها بارها در مورد بازی‌ها صحبت می‌کنیم، نقد می‌کنند، بحث می‌کنند و حتی برخی تصمیمات داوری‌ام را زیر سئوال می‌برند! (با خنده) واقعا لذت‌بخش است و من از حضور در مدرسه واقعا لذت می‌برم.

سخندان در مورد تمایلات رنگی خود در فوتبال ایران و جهان نیز چنین گفت: به هر حال هر کسی در کودکی و نوجوانی خود تجربه تمایل به برخی تیم‌ها را داشته و من هم از این قاعده کلی مستثنی نبوده‌ام اما از وقتی وارد عرصه داوری حرفه‌ای شدم دیگر رنگ‌ها برایم فرقی ندارد. اما در بحث بین‌المللی طرفدار بارسلونا هستم و در تیم‌های ملی نیز علاقمند به دو تیم برزیل و آرژانتین هستم.

او سخت‌ترین تجارب داوری خود را قضاوت بازی‌ تیم‌های آمریکای لاتین و آسان‌ترین قضاوت را بازی‌های تیم‌های شرق آسیا دانست و ادامه داد: در بازی تیم‌های قاره آمریکا شیطنت و حواشی بازیکنان در داخل زمین بسیار زیاد است و به همین خاطر انرژی زیادی از شما برای کنترل بازی می‌برد اما باور کنید در بازی‌های شرق آسیا اصلا متوجه نمی‌شویم که چه زمانی 90 دقیقه به پایان می‌رسد به این خاطر که بازیکن سرش به کار خودش است و به تنها چیزی که توجه ندارد حواشی است.

معلم ورزش و کمک داور کشورمان در خصوص تعصبات خود نیز گفت: به معلمی و شهرم مشهد به شدت تعصب دارم؛ این دو برای من فوق‌العاده ارزشمند است و هر جا که حضور دارم با اینکه بیشتر در داوری شهرت دارم، دوست دارم بدانند که معلم هستم و ساکن مشهدالرضا هستم.

رضا سخندان در خاتمه با بیان اینکه تیم داوری ایران برنامه حضور در مراحل بالای جام جهانی را دارد، خاطرنشان کرد: با تمام تمرکز و انرژی خود به روسیه می‌رویم، می دانیم که کار بسیار سختی در پیش است اما انشاالله با دعای مردم بتوانیم ابتدا نماینده خوبی برای ایران در جام‌جهانی باشیم و پس از آن اگر خدا خواست راهی مراحل بالاتر جام شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار