عضو فراکسیون امید: برجام معجزه دیپلماسی بود

خروج آمریکا از توافق هسته‌ای به دلیل ضعف برجام نیست

تهران (پانا) - عضو فراکسیون امید مجلس معقتد است برجام معجزه دیپلماسی بود زیرا توانست ایران را از انزوا خارج و آمریکا را منزوی کند.

کد مطلب: ۸۲۷۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
عضو فراکسیون امید: برجام معجزه دیپلماسی بود

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در خصوص اینکه آمریکا به هیچ یک از معاهداتی که آمریکا در آن بوده وفاردار نمانده است، اظهار داشت: در دوره اوباما چند اقدام اساسی انجام شد تا اجماعی بین متحدان و رقبای آمریکا ایجاد شود و هدف‌هایی را از اجرای این برنامه‌ها دنبال می‌کرد. برای مثال، آمریکا سپر مشوکی خود را از کشور چک جمع کرد تا روابط خوبی را با روس‌ها ایجاد کند و حمایت‌های آن‌ها را به دست آورد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا به معاهده منع تولید گازهای گلخانه‌ای پیوست تا اروپایی‌ها را با خود همراه کند و تعرفه‌های تجاری برای واردات از چین را کاهش داد تا چینی‌ها را با خود همراه کند، بیان کرد: اوباما مجموعه‌ای از قراردادهای نفتی، محیط زیستی و امنیتی را در زمان خود انجام داد تا به اهداف خود برسد.

وی افزود: اما ترامپ از ابتدای ریاست جمهوری خود دستاوردهای اوباما را خراب کرد و نسبت به قراردادهای نفتی، محیط زیستی و امنیتی بنای ناسازگاری را گذاشت و حتی از برجام نیز خارج شد و مشکلاتی را ایجاد کرد که سبب تیره و تار شدن روابط آمریکا با متحدانش شد.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه ترامپ اجماع جهانی که اوباما ایجاد کرده بود را از بین بُرد، ادامه داد: برجام واقعا مشکلی نداشت بلکه دیدگاه‌های غیرعقلانی و غیرمنطقی ترامپ و تیمی که وی را همراهی می‌کنند، سبب ایجاد این وضعیت شده است، آن‌ها درک درستی از تحولات بین المللی ندارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: ظرف مدتی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده است، این کشور منزوی شده و حتی متحدان استراتژیک آمریکا حاضر به شنیدن حرف ترامپ و همراهی با وی نیستند.

وی افزود: برجام معجزه دیپلماسی است زیرا ایران را از انزوای کامل جهانی خارج کرد و آمریکا را در انزوای کامل قرار داده و اکنون اروپایی‌ها حاضر به همراهی با آمریکا نیستند، چالش به وجود آمده برای برجام، به دلیل ضعف و نقض برجام یا دستگاه دیپلماسی کشور نیست بلکه به دلیل رفتار غیر منطقی و غیر عقلانی ترامپ است .

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب ترامپ اشتباه تاریخی در انتخابات آمریکا بوده و جهان در حال پرداخت خسارت انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار