گلایه توئیتری «سپنتانیکنام» از رعایت نشدن حقوق اقلیت‌ها در برخی نهادها

تهران (پانا) - عضو زرتشتی شورای شهر یزد از رعایت نکردن حقوق اقلیت‌های مذهبی توسط برخی نهادها در کشورمان گلایه کرد.

کد مطلب: ۸۲۷۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
گلایه توئیتری «سپنتانیکنام» از  رعایت نشدن حقوق اقلیت‌ها در برخی نهادها

سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد که به واسطه شورای نگهبان از قانون از ورود به پنجمین دوره پارلمان شهری یزد بازمانده است، در توئیتر خود از رعایت نکردن حقوق برخی اقلیت‌های مذهبی از سوی نهادهای موجود در کشورمان گلایه کرد.

متن پیام توئیتری نکینام به شرح زیر است؛

«آقایان روحانی و لاریجانی به خودبالیدم که رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس کشورم به حقوق دیگر ادیان احترام می‌گذارند. پیام شما به کنگره جهانی زرتشتیان را شنیدم.

اما متأسفانه پیام عملی دیگر نهادها درباره حقوق‌ اقلیت‌ها را بیشتر درک کردم!

از قدیم گفته‌اند شنیدن کی بود مانند دیدن!»

بر اساس این گزارش، دولت حسن روحانی اعلام امیدواری کرده بود که سپنتانیکنام به شورای شهر یزد بازگردد و موضع دولت در این خصوص همواره حفظ حقوق اقلیت‌های مذهبی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی بوده است.

مجلس شورای اسلامی نیز با تصویب طرح موسوم به اقلیت‌های مذهبی، ورود آنان را به پارلمان‌های شهری را بلامانع دانست که این مهم با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد اما نمایندگان بر نظر خود اصرار کردند بنابراین طرح مذکور برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

مجمع تشخیص مصلحت نظام تا لحظه تنظیم این گزارش نتیجه این طرح را به طور رسمی اعلام نکرده است اما مجید انصاری، عضو این مجمع و معاون پارلمانی سابق حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان اعلام کرده بود که روسای قوای مقننه و مجریه یعنی علی لاریجانی و حسن روحانی با این طرح موافق هستند اما آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه با آن مخالف است.

تنی چند از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان در اظهارنظرهای جداگانه‌ای نسبت به لزوم تصویب این طرح و احترام به رأی مردم و حقوق اقلیت‌های مذهبی در کشورمان ابراز امیدواری کرده بودند.

پیش از این نیز شورای عالی استان‌های کشورمان طی نامه‌ای رسما از آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست تصویب لایحه مذکور و بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد را کرده بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار