مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی:

تورگردانان غیر مجاز امنیت شغلی صدها کارشناس گردشگری را مختل می کنند

اراک(پانا)- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در سال 96 جمعا 48 پرونده قضایی در واحد حقوقی اداره کل پیگیری شد که 15 گروه حفار و 10 تورگردان غیر مجاز قسمتی از پرونده های مذکور بوده است.

کد مطلب: ۸۲۷۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
تورگردانان غیر مجاز امنیت شغلی صدها کارشناس گردشگری را مختل می کنند

سید محمد حسینی افزود: در سال گذشته، واحد حقوقی اداره کل در مجموع 48 پرونده حقوقی تخلفات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را مورد بررسی قرارداد که این تخلفات شامل 15 مورد حفاری غیر مجاز، 14 مورد تخلفات بازار تاریخی اراک، 10 مورد تورگردانی غیر مجاز، 6مورد مکشوفات اشیا و 3مورد کشف فلزیاب بوده است.

وی ادامه داد: با آنکه یگان حفاظت اداره کل بصورت مرتب بازرسی های مدونی از بافت تاریخی اراک دارد اما با توجه به وسعت این بافت امکان رصد لحظه به لحظه وجود ندارد از این رو همراهی و همکاری همشریان و مسئولیت پذیری آ ن ها در حفظ و نگهداری این اثر ارزشمند می تواند بهترین چشم بینا در ثبت تخلفات احتمالی باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: اداره کل همچنین با متخلفان برگزار کننده تورهای غیر مجاز برخورد داشته و بصورت قطع این برخوردها را ادامه می دهد چراکه معتقدیم تورگردانان غیر مجاز، روند اقتصادی گردشگری را مختل و از آن مهمتر اعتماد عمومی نسبت به گردشگری هدایت شده در جامعه را سلب می کنند.

حسینی اضافه کرد: هم اکنون 60 دفتر خدمات مسافرتی و ده ها تور لیدر مجرب و کارشناس در استان مرکزی آماده خدمات رسانی به گردشگران هستند که امنیت شغلی آنها با ورود تورگردانان غیر مجاز مختل می شود از این رو در این خصوص به هیچ عنوان کوتاه نمی آییم.

وی اظهار داشت: تعامل اداره‌کل با دادستان، دستگاه قضا و نیروی انتظامی در زمینه رسیدگی به پرونده‌های متخلفان و خاطیان بسیار مطلوب است اما تنها همراهی مردم است که می تواند بهترین حافظ میراث فرهنگی، امنیت گردشگری و توسعه صنایع دستی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار