در گفت‌وگو با پانا

خداکرمی، عضو شورای شهر تهران: پس از برنامه پنجساله دوم شهرداری، قراردادهای محرمانه منتفی می‌شود

به‌زودی قراردادهای زیر یک‌ میلیارد تومان در سامانه شفافیت شهرداری بارگذاری می‌شود

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران درخصوص درج قراردادهای محرمانه شهرداری در سامانه شفافیت شهرداری تهران تأکید کرد که بعد از برنامه پنجساله دوم شهرداری، قرارداد محرمانه وجود نخواهد داشت مگر اینکه مصالح ملی از نظر امنیتی تهدید شود.

کد مطلب: ۸۲۷۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
خداکرمی، عضو شورای شهر تهران: پس از برنامه پنجساله دوم شهرداری، قراردادهای محرمانه منتفی می‌شود

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با پانا درخصوص فعالیت سامانه شفافیت شهرداری تهران و درج قراردادهای بالای یک میلیارد تومان در این سامانه و نظارت شورا بر آن گفت: همه موارد مربوط به این سامانه، پیگیری می‌شود و به‌زودی قراردادهای زیر یک میلیارد تومان و کلیه مناقصات شهرداری نیز روی سامانه مذکور بارگذاری می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به نقش رسانه‌ها در تحلیل قراردادهایی که روی سامانه شفافیت شهرداری تهران بارگذاری می‌شود، گفت: رسانه‌ها به عنوان بازوی شورا می‌توانند این قراردادها را تجزیه و تحلیل کنند و اگر در جایی مغایرتی وجود داشت و یا قراردادی صوری و مشکوک بود، به اعضای شورا اطلاع دهند.

وی در پاسخ به اینکه بخشی از قراردادهای شهرداری تهران به صورت محرمانه انجام می‌شود، آیا امکان بارگذاری قراردادهای محرمانه بر روی سامانه شفافیت وجود دارد؟ گفت: یکی از پاشنه آشیل‌های شهرداری این موضوع است. یکسری مصوبه و لایحه در شورا وجود دارد که برای انتفاع گروه‌ها و سازمان‌هایی مصوب شده است که به‌طور قانونی عملکرد غیرقانونی را نهادینه کرده است و قراردادهای محرمانه از این دسته هستند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: قطعا بعد از برنامه پنجساله دوم شهرداری، دیگر قرارداد محرمانه نخواهیم داشت، مگر اینکه مصالح ملی از نظر امنیتی تهدید شود. اما بناست که دیگر قراردادها محرمانه نباشد و این‌طور نباشد که کسی متوجه نشود که کدام آقازاده یا رانت‌خواری یا چه نهادی منتفع می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار