طرح تیم دانش آموزان سمپاد شهرستان بجنورد

بجنورد(پانا)-طرح تیم دانش آموزان سمپاد شهرستان بجنورد،متشکل از 4 دانش آموز دبیرستان شهید بهشتی و 2 دانش آموز دبیرستان فرزانگان، به سرپرستی سید علی مهدی پور (دبیر فیزیک شهرستان بجنورد) و با همکاری پژوهشسرای دانش آموزی شهرستان، در فراخوان جهانی 2018-BL4S مرکز تحقیقات فیزیک هسته ای اروپا (CERN)، به مرحله برندگان جایزه ویژه راه پیدا کرد و در بین 30 تیم برتر جهان در این دوره قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۲۷۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح تیم دانش آموزان سمپاد شهرستان بجنورد

شایان ذکر است از میان این تیم های برتر (که همگی جایزه بخش ویژه را دریافت خواهند کرد) دو تیم شانس انتخاب برای حضور در سرن در تابستان سال جاری را دارند.
طرح ارائه شده توسط این تیم به بررسی روش هایی نوین، جهت کاهش حداکثری تابش پس زمینه در خط باریکه شتابدهنده گیگاالکترون ولتی T9 سرن می پردازد.
شایان ذکر است در سال 2015 نیز سید علی مهدی پور به عنوان دبیر فیزیک منتخب از ایران موفق به شرکت در طرح بازدید علمی دو هفته ای (CERN-SESAME school) از این مرکز تحقیقاتی شده بود که در اردوی علمی سرن، برای اولین بار از ایران و یکی از دانش آموزان خود از شهرستان اسفراین را نیز به همراه داشت.
از مهمترین فعالیت های پژوهشی آقای مهدی پور می توان به کسب عناوینی همچون: پژوهشگر برتر دوره دکتری در دانشگاه حکیم سبزواری، پژوهشگر برتر آموزش پرورش خراسان شمالی، اخذ پذیرش و شرکت در دوره تحقیقاتی چند ماهه در موسسه HZDR کشور آلمان، چاپ بیش از چهل عنوان مقاله ISC ،JCR و علمی پژوهشی در نشریات خارجی و همایش های بین المللی و ملی، برگزاری چندین دوره کارگاه تخصصی فیزیک هسته ای ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضاء هیئت علمی دانشگاه های بیرجند، یزد، حکیم سبزواری و...، دبیری انجمن علمی آموزشی معلمان فیزیک استان خراسان شمالی و... اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار