در گفت‌وگو با پانا

ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس خبر داد: مجمع امید پیگیر پرداخت سهم دولت در توسعه مترو

ناوگان مترو جوابگوی نیاز‌های مردم تهران نیست

تهران (پانا) - عضو مجمع نمایندگان استان تهران از پیگیری پرداخت سهم دولت در توسعه حمل و نقل ریلی در جلسات شورای 51 نفره خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۷۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس خبر داد:  مجمع امید پیگیر پرداخت سهم دولت در توسعه مترو

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با پانا با اشاره به ضرورت توجه دولت به موضوع توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی در پایتخت گفت: موضوع کمک‌های دولت به توسعه مترو را در جلساتی که در مجمع نمایندگان تهران و هم در جلسات شورای 51 نفره (مجمع امید) که با حضور اعضای شورای شهر تهران برگزار می‌شود، پیگیری می‌کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تأکید بر اینکه توسعه مترو اولویت ناوگان حمل و نقل عمومی است، گفت: هم‌اکنون سهم مردم در استفاده از مترو 30 درصد است که اگر این ظرفیت تکمیل شود علاوه بر اینکه حجم ترافیک در تهران کاسته می‌شود آلودگی هوا نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه ناوگان مترو جوابگوی نیاز‌های مردم تهران نیست، افزود: باید خطوط باقی مانده نیز با بهترین کیفیت به بهره‌برداری برسند. از طرفی با توجه به اهمیت موضوع آلودگی هوا و ترافیک باید تکمیل سیستم ایمنی خطوط قطار شهری در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار بگیرد و امکانات بیشتری نیز به این بخش تخصیص داده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص کمبود اعتبارات برای توسعه مترو و عدم پرداخت کمک‌های دولت در این بخش گفت: طبق قانون حمایت از حمل‌و‌نقل ریلی درون شهری که در سال 1383 در مجلس مصوب شد، دولت موظف است تا 50 درصد از هزینه‌های ساخت و توسعه حمل‌ونقل ریلی در کلانشهرها را بپردازد که تاکنون این قانون به طور کامل توسط دولت‌ها اجرا نشده است.

وی همچنین درخصوص شاخص ارائه خدمات حمل و نقل ریلی در اطراف تهران نیز گفت: هم‌اکنون سهم استفاده از خدمات حمل و نقل ریلی در شهرستان‌های تهران به‌ویژه در پاکدشت و اسلامشهر پایین است اما روزانه جمعیت زیادی از این شهرستان وارد تهران می‌شود که لازم است مسئولان شهری به این موضوع نیز در توسعه مترو توجه کنند.

ذوالقدر با تأکید بر اینکه حمل و نقل عمومی در تهران در حال فرسودگی است، گفت: برای تکمیل خطوط مترو 22هزار میلیارد تومان نیاز است که علاوه بر این باید برای تأمین واگن‌ها و همچنین تعمیر خطوط قدیمی مترو نیز اعتباراتی در نظر گرفته شود که اگر دولت سهم خود را در این زمینه بپردازد بسیاری از مشکلات حمل و نقل ریلی درون شهری در پایتخت حل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار