بیش از 10 هزار نفر در کنکور ارشد انتخاب رشته کردند

تهران (پانا) - مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته تعداد 10 هزار و 640 داوطلب آزمون کارشناسی ارشد تا ساعت 8 صبح امروز خبر داد و گفت مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 97 روز شنبه 19 خردادماه به پایان می‌رسد.

کد مطلب: ۸۲۷۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 10 هزار نفر در کنکور ارشد انتخاب رشته کردند

حسین توکلی در گفت‌وگو با پانا گفت: مهلت انتخاب رشته پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال 97 از ساعت 20 روز گذشته 12 خردادماه از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد و این مهلت یک هفته ادامه دارد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: آن‌دسته از داوطلبانی که بر اساس کارنامه اعلام نتیجه آزمون کارشناسی ارشد ۹۷، مجاز به انتخاب رشته در آزمون شده‌اند، ضرورت دارد بر اساس مفاد اطلاعیه‌ای که همزمان با انتشار کارنامه روز ۹ خرداد منتشر شده است، در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

به گفته توکلی، ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد ۱۵۴ هزار و ۳۸۳ داوطلب است که این آمار بدون در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش در دانشگاه آزاد لحاظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد 575 هزار و 6 داوطلب در این آزمون شرکت کردند که از این تعداد 573 هزار و 949 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که زنان با آمار 287 هزار و 421 داوطلب بیشترین مجازین این آزمون هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار