معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز خبر داد:

تشکیل ستاد هماهنگی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود استان البرز

کرج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز از شروع به کار پایگاههای سنجش استان از روز چهارشنبه مورخ 23 خردادماه خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۷۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل ستاد هماهنگی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود استان البرز

جعفر مقیمی در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان استان، اظهار داشت: این ستاد در راستای برنامه ریزی و نظارت بر حسن اجرای سنجش، تبلیغ و اطلاع رسانی، تامین و آموزش نیروی انسانی، امکانات و تسهیلات، ایجاد هماهنگی لازم با ستاد ثبت نام استان، کار خود را آغاز کرده است.

معاون آموزش ابتدایی استان ادامه داد: به استناد یکی از مصوبات جلسه فوق، شروع به کار پایگاههای سنجش استان از روز چهارشنبه مورخ 23 خردادماه خواهد بود که امید داریم در مدت زمان تعیین شده نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی تحت پوشش این طرح مهم قرار گیرند.

وی با اشاره به این موضوع که" اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، نیاز به همفکری و مشارکت همه اعضای ستاد و همکاران دارد." تأکید کرد: در این جلسه مقرر گردید اطلاع رسانی عمومی در خصوص برنامه فوق توسط ادارات روابط عمومی آموزش و پرورش، اداره استثنایی، علوم پزشکی و صدا و سیما انجام شود.

مقیمی یاد آور شد: برای نیروی انسانی مجری این طرح دوره های آموزشی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از جمله بینایی، شنوایی، گفتاری با هدف سنجش دقیق نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی پیش بینی و برگزار شده است.

ایشان از تمامی اولیاء محترم درخواست نمودند با برنامه ریزی مناسب و دقیق، ضمن اهتمام به بررسی سوابق واکسیناسیون نوآموزان نسبت به تکمیل واکسیناسیون بعد از اخذ نوبت سنجش توسط آموزشگاه، اقدام نمایند تا در زمان حضور در پایگاههای سنجش کارت واکسن آنها، تا این دوره از سن کامل باشد.

معاون آموزش ابتدایی در ادامه خبر از شروع انجام سنجش نوآموزان پیش دبستانی بعد از اتمام فعالیت پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان داد و گفت: مراکز پیش دبستانی می توانند بعد از سنجش دانش آموزان پایه اول ابتدایی نوبت گیری نمایند تا زمینه سنجش نوآموزان پیش دبستانی در یک سال زودتر انجام شود.

وی تأکید کرد: انتظار داریم در مدت زمان اجرای سنجش، با بازدیدهای نظارتی و انجام امور تشویقی، زمینه انجام دقیق سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و دوره پیش دبستانی را مهیا نماییم.

مقیمی در خاتمه تصریح کرد: انتظار داریم کمیته هماهنگی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در نواحی و شهرستانهای تابعه استان نیز با هدف برنامه ریزی برای اجرای مطلوب طرح تشکیل گردد تا ضمن بررسی امکانات و تجهیزات مدارس مجری طرح، نسبت به تأمین و تجهیز امکانات مورد نیاز اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار