استاندار قزوین اعلام کرد : ضرورت گسترش توسعه مبتنی بر دانش در جامعه

قزوین (پانا) - استاندار در جلسه تجلیل از مقام آوران تیم دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی ربوکاپ ژاپن بر ضرورت گسترش توسعه مبتنی بر دانش و استفاده از پژوهش های علمی و منابع بر اساس دانش تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۲۷۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار قزوین اعلام کرد : ضرورت گسترش توسعه مبتنی بر دانش در جامعه
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ،عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در آئین تقدیر از مقام آوران تیم دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی ربوکاپ ژاپن که در استانداری قزوین برگزار شد،بیان داشت:برخی ها علم رباتیک را تهدیدی برای اشتغال می دانند در حالیکه به کارگیری این دانش فرصت های شغلی بیشتری را نیز در آینده ایجاد می کند.

وی افزود: عده ای نگرانند که ربات ها و فعالیت های دانش بیان ممکن است در آینده جایگزین انسان ها شده و مشکل بیکاری را به وجود آورند در حالی که از راه دانش این علم ارزش افزوده ایجاد و در ادامه هم فرصت های شغلی فراوانی به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: امروز در بسیاری از فعالیت های نظامی و امداد و نجات ناچار به جایگزینی ربات ها به جای انسان ها هستیم تا با سرعت بیشتر اقدام به ایمن سازی جامعه کنیم.

زاهدی با بیان اینکه امروزه بحث اصلی و شیوه های خاص نظام های حاکم جهان در امر توسعه متفاوت هستند، یادآور شد: برخی روش ها درون زا یا برون زا بوده و هر کشوری براساس داشته های خود تلاش دارد تا مسیر قابل قبول تری را برای دستیابی به توسعه طی کند.

به گفته وی، توسعه نسخه جهان شمولی نداشته اما می توان از آن به عاملی برای ارتقای همه شاخص های زندگی اعم از سیاسی، اجتماعی، نظامی و فرهنگی تعبیر کرد.

وی با اشاره به اینکه دنیای امروز در ارتباط با توسعه مبتنی بر دانش و استفاده از پژوهش های علمی و به کارگیری منابع بر اساس دانش حرف واحدی دارد، گفت: تربیت نیروی انسانی نخبه در راس برنامه های توسعه کشورهای جهان قرار دارد و ایران نیز به طور طبیعی نمی تواند از این مسیر غافل بماند.

استاندار قزوین در ادامه افزود: با توجه به ظرفیت و توانمندی استادان و دانشجویان خود می توان به مرحله ای رسید که در حوزه تولید دانش در کشور حرف برای گفتن داشته باشیم و همانند سال های گذشته در مسابقات علمی مختلف از جمله رباتیک موقعیت های خوبی را در دنیا برای خود ایجاد کنیم.

زاهدی با بیان اینکه وظیفه ما بهره برداری از این دانش جهت تولید انبوه در امر توسعه است، اظهار داشت: امروز دیگر جهان بدون دستیابی به علم و تنها با تکیه بر تجربه نمی تواند به زندگی خود ادامه دهد و باید برای دستیابی به آن مرزهای دانش را درنوردد.

تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در رقابت های جهانی ربوکاپ ژاپن 2018 به مقام نخست دست یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار