مدیر کل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش:

یادگیری یکی از مهمترین دغدغه های مشترک آموزشگران در سراسر جهان است

زاهدان (پانا) - مدیر کل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: هدایت صحیح دانش آموزان دارای استعدادهای برتر و جبران نقاط ضعف دانش آموزان نیازمند ترمیم آن در بستر یک فضای یاددهی و یادگیری مطلوب و با دقت طراحی شده امکانپذیر است.

کد مطلب: ۸۲۷۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
یادگیری یکی از مهمترین دغدغه های مشترک آموزشگران در سراسر جهان است

محمود امانی در این دوره آموزشی که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیران مدارس ناحیه یک و دو زاهدان در سالن شهید عالی اداره کل برگزار شد اظهار داشت: مساله یادگیری یکی از مهمترین دغدغه های مشترک آموزشگران در سراسر جهان است.

وی افزود: گرچه نظامهای آموزشی در انتخاب اهداف، اولویتها و محتوای آموزشی ممکن است با هم تفاوتهای چشمگیر داشته باشند، اما همگی در این نقطه اشتراک نظر دارند که در هر حال باید فرایند یاددهی و یادگیری به گونه ای شکل گیرد که برای دانش آموزان فضایی پر انگیزه و آکنده از احساس لذت، موفقیت، و مفید بودن به وجود آورد.

مدیر کل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هدایت صحیح دانش آموزان دارای استعدادهای برتر و جبران نقاط ضعف دانش آموزان نیازمند ترمیم هر دو در بستر یک فضای یاددهی یادگیری مطلوب و با دقت طراحی شده امکانپذیر است که چنین فضایی می تواند به رشد و پیشرفت تمامی دانش آموزان، در هر موقعیتی که قرار دارند، بیانجامد.

امانی طهرانی یاد آور شد: ارتقای اثربخشی و افزایش کارآیی در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی از اهداف کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که در این سند همچنین به "بهره مندی فزونتر از روشهای فعال، خلاق و تعال بخش" در طراحی، تدوین و اجرای برنامه درسی به عنوان یک راهکار اساسی اشاره شده است.

وی ابراز داشت: برنامه های درسی و تربیتی باید به نقش فعال، داوطلبانه و آگاهانه دانش آموز در فرایند یاددهی-یادگیری و تربیت پذیری توجه نماید و زمینه تقویت و توسعه روحیه پرسشگری، پژوهشگری، خلاقیت و کارآفرینی را در وی فراهم سازد.

امانی همچنین به نقش ارائه الگویی سه ضلعی برای تعالی مدرسه ازطریق اصلاح فرایندیادگیری اشاره کرد و ادامه داد: این الگو همان طور که از نام آن بر می آید دارای سه ضلع اصلی است که اولین و مهمترین ضلع الگو، طراحی آموزشی است و این ضلع در برگیرنده مهمترین اقدامات و مراقبت هایی است که به شکل گیری فرایند موثر یادگیری منجر می شوند.

وی دومین ضلع این الگو را تاکید بر استفاده از رسانه های پرشمار در فرایند یادگیری و همچنین سومین ضلع آن را تاکید بر اهمیت ارائه آموخته ها به عنوان برونداد یادگیری توسط دانش آموزان عنوان کرد.

مدیر کل دفتر تالیف کتب درسی وزارت افزود: الگوهای تدریس حاصل تجربیات موفق معلمان هستند که به صورتی قابل تعمیم در می آیند و از آنها می توان برای تدریس موضوعات مختلف درسی استفاده کرد.

محمود امانی انتخاب درست یک الگو را در موفقیت تدریس معلمان بسیار موثر داست.

شایان ذکر است: در پایان این دوره آموزشی مدیران مدارس نواحی یک و دو زاهدان در قالب جلسه پرسش و پاسخ به ارائه نظرات خود پیرامون موضاعات و محتوای کتب درسی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار