مدیر کل آموزش و پرورش یزد: مراکز یادگیری محلی یکی از بهترین و نوین ترین راه ها جهت باسوادی و توانمند سازی است

یزد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در اولین نشست گروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان بیان داشت: با تجهیز و راه اندازی مراکز یادگیری محلی می توان از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری و افراد را برای زندگی بهتر آموزش داد.

کد مطلب: ۸۲۷۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش یزد: مراکز یادگیری محلی یکی از بهترین و نوین ترین راه ها جهت باسوادی و توانمند سازی است

"عباسعلی دانافر" در این نشست با اشاره به تاکید مقام عالی وزارت در مورد راه اندازی و تجهیز مراکز یادگیری محلی گفت: مراکز یادگیری محلی یکی از بهترین و نوین ترین راه ها در جهت باسوادی و توانمند سازی است و این مراکز می توانند با اداره صحیح باری از دوش آموزش و پرورش بردارند.

وی با اشاره به برنامه های ارزنده سوادآموزی برای مخاطبین خود گفت: با تجهیز و راه اندازی مراکز یادگیری محلی می توان از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری و افراد را برای زندگی بهتر آموزش داد .

دانافر همچنین با اشاره به انسداد مبادی بی سوادی گفت: تمام معاونت ها علی الخصوص معاونت آموزش ابتدایی باید برنامه های خود را برای انسداد مبادی بی سوادی اعلام نماید .

معاون سوادآموزی استان نیز درادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در سال 96 گفت: در سال 96 سه مرکز یادگیری محلی دولتی و یک مرکز یادگیری محلی مشارکتی در شهرستان های یزد و مهریز راه اندازی شد و در سال 97 در هر منطقه که ظرفیت سواداموزی به 75 نفر برسد آمادگی داریم که این مراکز را راه اندازی نماییم .

"مرآت امین الرعایا " با اشاره به طرح آموزش کودکان بازمانده از تحصیل افغانستانی گفت : 400 نفر از این کودکان را با همکاری اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی و سازمان ریلیف تحت پوشش قرار دادیم و در سدد هستیم که اول مهرماه بیشتر این عزیزان را راهی کلاس های درس در مدارس نماییم .

وی همچنین از اجرای موفق در طرح آموزش رایانه و نماز کلید بهشت در سال 96در استان خبرداد و گفت : امیدواریم در سال 97 بتوانیم حجم تحت پوشش در این دو طرح را افزایش دهیم .

معاون سوادآموزی استان در ادامه نتایج ارزیابی و عملکرد سوادآموزی شهرستان و مناطق در سال 96 را به اطلاع حاضرین رساند .

در ادامه جلسه هرکدام از اعضاء به بیان نظر و پیشنهادات خود در رابطه با دستور کار جلسه پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار