برگزاری نشست خبری فرمانده سپاه شهر قدس با اصحاب رسانه

شهر قدس (پانا) - به مناسبت بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام راحل ،نشست خبری فرمانده سپاه شهر قدس با اصحاب رسانه در سالن جلسات سپاه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۷۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست خبری فرمانده سپاه شهر قدس با اصحاب رسانه

سرهنگ پاسدار فیاض اللهیاری فرمانده سپاه شهرستان قدس در این نشست در خصوص سخنان امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام (ره) فرمودند من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله (ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی(ع) می‌باشند.

وی ادامه داد: آن حجاز که در عهد رسول الله(ص) مسلمانان نیز اطاعت از ایشان نمی کردند و با بهانه هایی به جبهه نمی رفتند که خداوند تعالی در سوره توبه با آیاتی آنها را توبیخ فرموده و وعده عذاب داده است و آنقدر به ایشان دروغ بستند که به حسب نقل در منبر به آنان نفرین فرمودند و آن اهل عراق و کوفه که با امیرالمومنین(ع) آنقدر بدرفتاری کردند و از اطاعتش سر باز زدند که شکایات آن حضرت از آنان در کتب نقل و تاریخ معروف است و آن مسلمانان عراق و کوفه که با سیدالشهدا(ع) آن شد که شد و آنان که در شهادت دست، آلوده نکردند، یا گریختند از معرکه و یا نشستند تا آن جنایت تاریخ واقع شد.

فرمانده سپاه شهرستان قدس خاطرنشان کرد: همانظور که امام (ره) فرمود، امروز می‌بینیم که ملت ایران از قوای مسلح نظامی و انتظامی و سپاه و بسیج تا قوای مردمی از عشایر و داوطلبان و از قوای در جبهه‌ها و مردم پشت جبهه‌ها، با کمال شوق و اشتیاق چه فداکاری‌ها می‌کنند و چه حماسه‌ها می‌آفرینند و می‌بینیم که مردم محترم سراسر کشور چه کمک‌های ارزنده می‌کنند.

وی با اشاره به سخنان امام (ره) عنوان کرد: می‌بینیم که بازماندگان شهدا و آسیب دیدگان جنگ و متعلقان آنان با چهره های حماسه آفرین و گفتار و کرداری مشتاقانه و اطمینان بخش با ما و شما روبه رو می‌شوند و اینها همه از عشق و علاقه و ایمان سرشار آنان است به خداوند متعال و اسلام و حیات جاویدان. در صورتی که نه در محضر مبارک رسول اکرم(ص) هستند، و نه در محضر امام معصوم(ع).

اللهیاری گفت: انگیزه آنان ایمان و اطمینان به غیب است و این رمز موفقیت و پیروزی در ابعاد مختلف است و اسلام باید افتخار کند که چنین فرزندانی تربیت نموده، و ما همه مفتخریم که در چنین عصری در پیشگاه چنین ملتی می باشیم.

فرمانده سپاه شهرستان قدس افزود: زمانی که امام به تهران آمد بیش از پنج میلیون نفر به استقبالش آمدند و بعد از ده سال رحلت فرمودند، ظواهر دنیوی نشان می دهد که بعد از حکومت از محبوبیتشان کاسته می شود ولی می بینیم که امام(ه) مانند نور درخشنده ای که تابیده شده بر این سرزمین که بعد از گذشت ۱۰سال حکومت، غریب به چهارده میلیون نفر در تشیع امام راحل حضور پیدا کردند.

این مقام مسئول با تاکید بر ثابت قدمی مردم در عهد و پیمانی که سالها پیش بسته اند گفت: امروز هم بعد از گذشت سی سال از رحلت ملکوتی امام(ره) مردم با همان انگیزه در این ارتحال حضور پیدا می کنند و در حالی که ما شاهد هستیم این ملتی که امروز در این مراسمات حضور پیدا می کنند نسل جدیدی هستند که امام را هم ندیده اند.

وی بیان کرد: دشمنان از همین حضور نسل جدید ناراحت هستند و هراس دارند و باید تحریم کنند، باید علیه مردم ایران نقشه بکشند و توطئه کنند چون می دانند که فرزندان این مرز و بوم به همین سادگی از آرمان های این نظام و انقلاب و دستاوردهایش دست نخواهند کشید.

اللهیاری تصریح کرد: روز یکشنبه مصادف با سیزدهم خرداد 97 مراسمی در شهرستان با سخنرانی حجت الاسلام نظری نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران برگزار خواهد شد.

/خبرنگار :علیرضا سر تیپی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار