قائم مقام معاونت شهرسازی شهرداری تهران اعلام کرد

پل هوایی پالادیوم در انتظار رای کمیسیون ماده ۱۰۰

تهران (پانا) - قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به ارجاع پرونده تخلف پل هوایی پالادیوم به کمیسیون ماده ۱۰۰ ، گفت هیچ پشتوانه فنی برای حفظ پل وجود ندارد و پیشنهاد ما حذف آن است .

کد مطلب: ۸۲۶۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
پل هوایی پالادیوم در انتظار رای کمیسیون ماده ۱۰۰

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، تورج فرهادی با بیان اینکه پل پالادیوم بر اساس توافق مالک با شهردار وقت منطقه ۱ احداث شده است، اظهار کرد: توافق به این شکل است که مالک پل را احداث کند و در مقابل سالانه هزینه ای به شهرداری بپردازد. تحت این شرایط حقوق مکتسبه به آن معنا که در مورد برخی از ساختمان ها صدق می کند، وجود ندارد و حذف پل امکان پذیر است.

از همان روزهای ابتدایی افتتاح مجتمع تجاری پالادیوم در شهریورماه ۱۳۹۳، زمزمه هایی در مورد تخلفات گسترده و بارگذاری بیش از اندازه مجتمع از سوی برخی از اعضای شورای چهارم شهر تهران شنیده شد. آن گونه که محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرد زمین این مجتمع در کمیسیون ماده ۷ باغ تشخیص داده شد، اما مالک رای کمیسیون را به دیوان عدالت اداری برد و در آن جا کاربری ملک به غیر باغ تغییر پیدا کرد. به گفته این عضو شورا ساخت مجتمع پالادیوم خارج از ضوابط طرح تفصیلی انجام شد و شهرداری بدون ارجاع پرونده به کمیسیون ماده ۵ منطقه ۱ به این ساختمان مجوز داد.

پس از آغاز به کار مجتمع پالادیوم هم سیل تخلفات دست از سر این ساختمان برنداشت؛ به طوری که در آذر ماه سال گذشته شورای پنجم شهر تهران نسبت به ساخت پل هوایی پالادیوم که دو ساختمان شمالی و جنوبی را هم وصل می کند و با هدف تجاری سازی ساختمان جنوبی احداث شده است، تذکر داد.

سازمان بازرسی شهرداری تهران هم در دی ماه سال گذشته به موضوع ورود کرد و در نهایت پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شد.

در حال حاضر تعیین تکلیف پل هوایی پالادیوم منوط به رای کمیسیون ماده ۱۰۰ است که اعضای آن شامل نماینده های وزارت کشور، دادگستری، شورای شهر و نماینده شهرداری که حق رای ندارد، می شود.

در همین رابطه، قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ استقلال قضائی دارد و شهرداری تهران به نگاه اعضای کمیسیون ورود نمی کند، گفت: از آن جا که امکان برداشتن پل هوایی وجود دارد، درخواست شهرداری از کمیسیون ماده ۱۰۰ رفع خلاف و حذف پل است.

فرهادی با بیان اینکه قطعاً ساخت پل هوایی بدون اذن شهرداری تهران انجام نشده است و مدیریت وقت نباید این توافق را انجام می داد، عنوان کرد: در بسیاری از کشورها به دلیل شرایط اقلیمی و گرمای هوا بین دو ساختمان پل هوایی احداث می کنند تا مردم از طریق کانال رفت و آمد کنند، اما در مورد مجتمع پالادیوم از حیث فنی ساخت پل هوایی هیچ توجیهی ندارد و این اقدام تنها با هدف تجاری سازی یکی از بخش های مجتمع انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت مجتمع پالادیوم در بافت مسکونی کاملاً اشتباه بود و در عمل زندگی مردم محله را مختل کرده است، گفت: فارغ از تخلفات مربوط به مجتمع، یکی از تخلفات آشکار در ساخت پل هوایی قرار دادن بخشی از پایه پل روی سقف خانه ای است که مردم در آن سکونت دارند.

قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: تخلفاتی از این دست موجب شد شهرداری از کمیسیون ماده ۱۰۰ درخواست کند رای خود را هر چه سریع تر اعلام کند تا وضعیت پل تعیین تکلیف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار