مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان خبر داد:

زمینه برگزاری جشنواره گیاهان دارویی در استان سمنان فراهم است

سمنان (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با همکاری مشترک میراث فرهنگی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، زمینه برگزاری جشنواره گیاهان دارویی در این استان فراهم است.

کد مطلب: ۸۲۶۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
زمینه برگزاری جشنواره گیاهان دارویی در استان سمنان فراهم است

محمد جهانشاهی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان در دیدار با رئیس و معاونان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بابیان اینکه سمنان قابلیت ایجاد منطقه گردشگری با نگاه ویژه به گیاهان دارویی را دارد، گفت: زمینه برگزاری جشنواره و کارگاه آموزشی گیاهان دارویی فراهم است.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های این اداره ثبت جهانی مجموعه چشمه‌علی دامغان است، توجه به گیاهان و قرار دادن این مجموعه در ردیف باغ‌های ایرانی که در فهرست جهانی ثبت‌شده‌اند، که می‌تواند با همکاری مشترک میراث و مرکز تحقیقات کشاورزی انجام شود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های تخصصی و پژوهشی و آموزشی این مرکز، از طرح برگزاری جشنواره گیاهان دارویی استقبال کرد و ابراز داشت: این استان می‌تواند در این زمینه در کشور الگو باشد.

منصور قدرتی خواستار آموزش روش‌های رشد و تکثیر گیاهان دارویی به بانوان روستایی استان شد و تصریح کرد: این امر می‌تواند ضمن کمک به توانمند شدن جوامع بومی و محلی در جذب گردشگری و رونق اقتصادی استان مؤثر باشد.

وی با اشاره به اجرای موفق پروژه این مرکز در حوزه تأمین آب مناطق دورافتاده، افزود: این مرکز می‌تواند درزمینهٔ تأمین آب مناطق گردشگری دورافتاده با میراث فرهنگی مشارکت داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار