رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل:

طرح حمایت مالی از "زوجین نابارور" در اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل (پانا) - رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: در راستای اجرای طرح تحول سلامت طرح "حمایت مالی از زوجین نابارور" توسط جهاد دانشگاهی استان در اردبیل اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۶۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح حمایت مالی از "زوجین نابارور" در اردبیل اجرا می‌شود

مهران اوچی اردبیلی در جلسه بررسی روند اجرای طرح حمایت از زوجین نابارور در اردبیل اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تحول سلامت، خدمات مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل با تخفیف مصوب از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زوج‌های نابارور ارائه می‌شود .

وی افزود: متاسفانه بسیاری از زوج‌های نابارور به دلیل مشکل مالی نمی‌توانند اقدام به درمان کنند ولی دستورالعمل ابلاغی حمایت مالی از زوجین نابارور فرصت خوبی برای رفع مشکل این زوج ها جهت فرزندآوری فراهم می‌کند .

مهران اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه در سال گذشته 355 زوج و در دو ماه نخست امسال 25 زوج مراجعه کننده به این مرکز از مزایا و تسهیلات این طرح بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت، روش‌های درمانی میکرو اینجکشن، تلقیح آزمایشگاهی، انتقال جنین‌های فریز شده و تلقیح داخل رحمی تا سقف 85 درصد از تخفیف برخوردار می‌شوند .

رئیس جهادددانشگاهی واحد استان با بیان اینکه این برنامه حمایتی 85 درصد هزینه‌های تشخیصی و درمانی ناباروری را پوشش می‌دهد خاطرنشان کرد: مطابق این دستورالعمل، زوج‌های نابارور به شرط داشتن ناباروری اولیه، سن زوجه کمتر از 42 سال و داشتن تابعیت ایرانی حداقل یکی از زوجین، می‌توانند یک بار در سال از این طرح بهره‌مند شوند .

اوچی اردبیلی از تولد بیش از 400 نوزاد در مرکز درمان ناباروری قفقاز با بهره‌گیری از روش‌های جدید و نوین درمانی خبر داد و گفت: در راستای این بخشنامه و بر اساس قرارداد منعقده بین دانشگاه علوم پزشکی استان و مرکز درمان ناباروری قفقاز، این مرکز آماده ارائه بهترین و جدیدترین خدمات درمانی به زوجین نابارور است .

رئیس جهادددانشگاهی واحد استان افزایش نرخ رشد جمعیت، برقراری دسترسی عادلانه به خدمات درمان ناباروری، کاهش پرداخت هزینه از جیب مردم برای درمان ناباروری و بهبود کیفیت ارائه خدمت را از اهداف کلی این طرح عنوان کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار