دانش آموزانِ نقاط محروم استان زیر چتر طرح نماد

کرمان(پانا) - مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: یکی از اهداف نماد تمرکز بر روی نقاط آسیب دیده است به همین جهت ما برای اجرای طرح مدارسی را انتخاب کرده ایم که فاقد امکانات زیرساختی مناسب بوده و آسیب های اجتماعی در این مدارس بیشتر وجود دارد.

کد مطلب: ۸۲۶۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزانِ نقاط محروم استان زیر چتر طرح نماد

محبوبه میرزابیگی تصریح کرد: تلاش زیادی از جانب همکاران معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و آموزش و پرورش صورت گرفت و به دنبال آن مدارس آسیب پذیر در مناطق شرقی استان انتخاب شدند، که این موضوع مورد تاکید رییس کل دادگستری استان کرمان هم بوده است.

مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بدون کم و کاست برنامه های نماد را اجرا کرده است چراکه تمرکز بر اجرای طرح با بهترین کیفیت بوده و البته از دیگر نقاط قوت این طرح می توان به همدلی و همراهی مناسب دستگاه های عضو سند ائتلاف ملی نماد اشاره کرد.

میرزابیگی با اشاره به وضعیت مناسب غربالگری در استان کرمان اظهار داشت: در حال حاضر غربالگری دانش آموزان و شناسایی افراد در معرض خطر و آسیب، به صورت کامل در مدارس منتخب طرح نماد انجام گرفته است و با تبادل نظر و همراهی ادارات متولی آماده ارائه خدمات حمایتی هستیم.

یادآوری می شود: طرح ملی نماد در 12 مدرسه استان به صورت آزمایشی اجرا شد که در فاز نخست این طرح، کلیه اطلاعات دانش آموزان ثبت و همزمان به والدین و معلمان مدارس آموزش های ارتقایی جهت مداخله موثر و بهنگام داده شد و در مرحله نهایی نیز بسته های حمایتی شامل خدمات مشاوره ای، روان شناسی، مادی، اقتصادی، فرهنگی و... با توجه به نوع اطلاعات بدست آمده به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

گفتنی است: این طرح در سال جدید با گسترش خدمات و اضافه نمودن مدارس در معرض خطر در برخی شهرهای دیگر استان ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار