وزیر آموزش و پرورش: حضور منتخبان فرهنگیان در صندوق ذخیره جنبه تشریفاتی ندارد

بطحایی از برنامه ریزی برای انتخاب سه عضو شورای عالی آموزش و پرورش از میان مدیران مدارس خبر داد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از برنامه ریزی برای انتخاب سه عضو شورای عالی آموزش و پرورش از میان مدیران مدارس از طریق انتخابات خبر داد و بر تشریفاتی نبودن حضور منتخبان فرهنگیان در صندوق ذخیره تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۲۶۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: حضور منتخبان فرهنگیان در صندوق ذخیره جنبه تشریفاتی ندارد

سیدمحمد بطحایی در مراسم قدردانی از منتخبان نهایی مرحله دوم انتخابات نمایندگان فرهنگیان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان که در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد از برگزاری موفق انتخابات ابراز خرسندی کرد و گفت: «این کار در ابتدا بسیار ساده به نظر می‌آمد اما برگزاری انتخابات در دو مرحله برای صندوق ذخیره فرهنگیان که در سال‌های اخیر فضاسازی سنگینی بر ضد آن شکل گرفته بود، کار بسیار مشکلی است.»

بطحایی ادامه داد: «به دلیل اینکه معلمان همواره به عنوان جمعیتی که می‌توانند در حرکت‌های سیاسی مورد سواستفاده قرار بگیرند مطرح بوده‌اند، برخی تلاش می‌کردند این تصمیم به تاخیر بیافتد.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «هدف ما از ورود به اتتخابات، تعیین سه عضو برای صندوق نبود. در درجه اول به دنبال این بودیم که از ظرفیت نزدیک به یک میلیون شاغل و ۷۰۰هزار فرهنگی بازنشسته که گوهر گران‌بهایی برای آموزش و پرورش و بزرگترین سرمایه برای حل مشکلات هستند، استفاده کنیم. آموزش و پرورش بدون همفکری بدنه معلمان به موفقیت نخواهد رسید.»

بطحایی در ادامه به فرایند برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: «در مرحله اول سه نفر از میان ۸۳ نفر از ۳۰ استان در حالی با رای بالا انتخاب شدند که شناختی از یکدیگر نداشتند. این برای من بسیار امیدوارکننده بود؛ زیرا نشانگر بلوغ فکری فرهنگیان است. ائتلاف آن‌ها در این انتخابات به نحوی بود که در عرصه سیاسی کم نظیر است.»

وزیر آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی برای انتخاب سه عضو شورای عالی از میان مدیران مدارس از طریق انتخابات خبر داد و گفت: «همه اعضای جامعه فرهنگیان کشور باید در امور آموزش و پرورش مشارکت کنند.»

بطحایی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد که حضور منتخبان فرهنگیان در صندوق ذخیره جنبه تشریفاتی ندارد و آن‌ها نیز مانند سایر اعضا دارای اختیارات و مسئولیت‌های قانونی و حقوقی در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان هستند.

وزیر آموزش و پرورش در انتهای این برنامه از برگزارکنندگان انتخابات و اعضای منتخب تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار