مشاهده «گلاریول بال سرخ» برای نخستین بار در تالاب گندمان

تهران (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری از مشاهده 35 جفت پرنده گلاریول بال سرخ برای نخستین ‌بار در تالاب گندمان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۶۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مشاهده «گلاریول بال سرخ» برای نخستین بار در تالاب گندمان

به گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست، شهرام احمدی اظهار کرد: برای نخستین ‌بار در چهارمحال و بختیاری 70 قطعه پرنده گلاریول بال سرخ با نام علمی Gloreola pratincole در تالاب‌ گندمان دیده شده است.

وی افزود: امسال بیش از سال‌های گذشته شاهد حضور پرندگانی مانند حواصیل ارغوانی، کشیم‌ها، پرستوی دریایی و کاکایی در تالاب گندمان و چغاخور هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این پرندگان در مسیر برگشت از سواحل خلیج فارس به سمت سیبری، تالاب‌های استان را برای تابستان‌گذرانی انتخاب کردند.

احمدی با اشاره به این‌که گلاریول بال سرخ پرنده‌ای است از خانواده گلاریول که به دلیل داشتن پوشپرهای سرخ بلوطی رنگ زیر بغل، بال سرخ نامیده می‌شود، تصریح کرد: این پرندگان به صورت گله‌های بزرگ و پر سر و صدا هستند و در حال پرواز به شکار حشرات می‌پردازند.

تالاب گندمان با حدود 1070 هکتار وسعت در فاصله 60 کیلومتری شهرکرد در شهرستان بروجن قرار دارد. این تالاب جزو 10 تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهمترین زیستگاه‌های جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم‌گذاری پرندگان مهاجر به‌شمار می‌رود که در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی(لندن-1352) به ثبت رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار