استاندار همدان: اطلاع رسانی پرداخت تسهیلات روستایی ضروری است

همدان (پانا) - استاندار همدان با بیان اینکه این استان در پرداخت تسهیلات روستایی رتبه اول کشوری را کسب کرده است، گفت: این عملکرد قابل قبول نیست و باید نحوه پرداخت این تسهیلات به صورت گسترده تر و جامع تر در جامعه هدف اطلاع رسانی شود.

کد مطلب: ۸۲۶۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار همدان: اطلاع رسانی پرداخت تسهیلات روستایی ضروری است

محمد ناصر نیکبخت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: تسهیلات اعتبار اشتغال روستایی در استان همدان یک هزار و 300 میلیارد ریال است و تاکنون 460 میلیارد ریال آن معادل 47 درصد جذب شده است.
وی بابیان اینکه وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در همدان خوب نیست، گفت: همدان از استان‌هایی است که در همه فصول فرصت کار اجرایی و تکمیل پروژه‌ها را ندارد.
نیکبخت اظهار داشت: 2 هزار و 612 میلیارد ریال مجموع فاز اول و دوم تسهیلات روستایی ابلاغ شده در استان همدان است که تاکنون 460 میلیارد ریال آن جذب شده است.
وی با بیان اینکه دولت دوازدهم با هدف ایجاد اشتغال و حمایت از تولید برنامه خوبی تدوین کرده است، افزود: ارائه برنامه فراگیر اشتغال برای روستائیان با توانمند سازی این قشر از جمله این برنامه هاست که باید با اطلاع رسانی بیشتر پیگیری شود.
نیکبخت افزود: سال 96 تعهد اشتغال استان همدان ایجاد 19 هزار و 980 شغل بود که یکی از اولویت ها برای ایجاد اشتغال، توانمند سازی افراد ساکن در روستاهاست که در این راستا مقرر شده ایجاد اشتغال پایدار در 118 روستای همدان دنبال شود.

*** تخصیص 400 میلیارد ریال اعتبار برای انتقال پساب همدان
استاندار همدان گفت: چند سال پیش برای انتقال پساب همدان به منطقه ویژه جهان آباد، توافقی منعقد و وزارت نیرو متعهد شد تا 400 میلیارد ریال برای اجرای این طرح اختصاص دهد.
نیکبخت اظهار داشت: پیشتر قرار بود 210 طرح در حوزه بهداشت و درمان استان همدان با مشارکت سه جانبه استانداری، دانشگاه و خیران انجام شود که این تعداد در گام نخست به 290 مورد و در نهایت به 310 طرح افزایش یافت.
وی ادامه داد: اجرای 310 طرح بهداشتی و درمانی در راستای برنامه طرح تحول سلامت در تفاهم سه جانبه وزارت بهداشت، استانداری و علوم پزشکی همدان آغاز شد که زیرساخت های بهداشتی این استان را متحول کرد.
وی با بیان اینکه بهسازی و مقاوم سازی ابنیه طرح های بهداشتی کار بزرگی بود، افزود: 116طرح حوزه بهداشت و درمان اواخر سال گذشته بهره برداری شد.
گفتنی است هفته سلامت نیز 60 طرح بهداشتی در همدان بهره برداری شد و 70 طرح بهداشتی نیز در دست اجراست.

*** بیش از 90درصد سد اکباتان همدان پر شده است
استاندار همدان با بیان اینکه در حال حاضر حجم ذخیره آب موجود در سد اکباتان به 32 میلیون متر مکعب رسیده است، افزود: ذخیره آب موجود در این سد اگر به بیش از 35 میلیون متر مکعب برسد، سرریز می شود.

*** 6 هزار و 860 میلیارد ریال درآمد سال 97 استان همدان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همدان نیز در این جلسه گفت: سهم مالیات و درآمدهای استان در سالجاری باید به رقم 6 هزار و 860 میلیارد ریال برسد و پنج درصد آن از مالیات کسب شود.
سید اسکندر صیدایی افزود: 83 شاخص برای توزیع اعتبارات هزینه ای در استان پیش بینی شده است و مجموع اعتبارات هزینه ای همدان سه هزار و 170 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: شاخص توزیع اعتبارات هزینه ای شامل ماموریت‌ها، تعداد خودروهای ادرات، هزینه های اینترنت، آموزش، حق لباس و غیره را در بر می‌گیرد که متناسب با این شاخص ها شرایط هر اداره متفاوت است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان گفت: راهبرد توسعه استان در حوزه گردشگری است و طرح های این حوزه را باید در اولویت قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار