معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم:

اجرای برنامه های اوقات فراغت از اول تیر ماه

قم (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از اجرای برنامه های اوقات فراغت دانش اموزان از اول تیرماه در کلیۀ کانون های فرهنگی تربیتی ورزشی و مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۶۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه های اوقات فراغت از اول تیر ماه

ناصر حمزه ای در جلسه ای که به منظور ساماندهی فعالیت های پرورشی و فرهنگی در اتاق جلسات اداره کل آموزش و پرورش قم برگزار شد گفت: این برنامه­ها در محور­های مهارت­های ارتباطی معرفتی هویتی و بصیرتی، مهارت های فرهنگی و هنری، نشاط آور و شادی بخش، مهارت های حرفه ای، اقتصادی و اشتغال زایی و ورزش و سلامت به صورت ویژه اجرا خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه برنامه های اوقات فراغت دانش اموزان باید با توجه به نیاز دانش آموزان و علایق و استعداد های آن ها برنامه سازی شود.

حمزه ای ضمن اشاره به فعالیت چهار پایگاه از سوی سازمان دانش آموزی استان قم در همین قالب افزود: در تمامی محور های مطرح شده برنامه های ویژه تعریف گردیده که از جمله آنان می توان به برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی، آشنایی با زندگانی ائمه اطهار علیهم السلام، آموزش قرآن، دوره های آموزشی آتش نشانی، امداد و نجات، راهنمایی و رانندگی، مدیریت اوقات فراغت، کارگاه های اردویی و بازدید های دانش آموزی، عمران و سازندگی، مهارت های فنی و هنری، پرورش طیور، صنایع تبدیلی، صنایع دستی و سنتی، فعالیت های تربیت بدنی اشاره نمود.

معاون پرورش و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، هدف از برگزاری دوره های مشارکت پذیری دانش آموزان در شأن فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، مهارت آموزی حرفه ای و اشتغال و ایجاد فضایی با نشاط عنوان کرد و گفت: درصدد هستیم تا پایگاه اوقات فراغت را در قم برای انجام برنامه های خود به کار گرفته و اقدامات جذبی را انجام بدهیم.

حمزه ای تصریح کرد: از تعداد 400 پایگاه یازده کانون فرهنگی و تربیتی به صورت ویژه برای دانش آموزان عزیز خواهند بود.

وی با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم نگرانی های خانواده های محترم و دانش آموزان عزیز را به حداقل برسانیم و با برنامه های متنوع و نشاط آور معنوی اوقات خوبی را برای دانش آموزان استان فراهم کنیم گفت: یکی از راه های مبارزه با بحران های اجتماعی تشویق دانش آموزان عزیز به شرکت در کلاس ها و حضور در این مکان های با نشاط و عالی است.

حمزه ای در پایان گفت: ثبت نام دانش آموزان از اول تیر ماه به مدت یک هفته آغاز خواهد شد و با برنامه ریزی مدون و منظم دوره های مهارتی و آموزشی در پایگاه های اوقات فراغت تابستانی آغاز خواهند شد.

وی در زمینه های حق الزحمه کلاس های اوقات فراغت گفت: مبلغ دریافتی از شرکت کنندگان در کلاس ها بسیار کمتر از مراکز دیگر است که امیدواریم عزیزان دانش آموز از این فرصت های پیش آمده به طور شایسته استفاده نمایند.

وی گفت: نیرو های شاغل در کانون های فرهنگی و تربیتی و پرورشی از شاغلین آموزش و پرورش بوده و نیرو های آزاد در این پایگاه ها از نیرو های گزینش شده هستند که چندین سال در مراکز اوقات فراغت به فعالیت مشغول بوده اند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش در پایان گفت : پس از اتمام دوره های آموزشی به تمام دانش آموزان که موفق به پایان بردن دوره شده باشند گواهی مهارت آموزی اهدا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار