معاون پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان در اختتامیه فراخوان همیار آبادی:

جوهـره انقلاب اسلامـی ایران ، فـرهنگی و دیـنی است

زنجان(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در مراسم اختتامیه اولین فراخوان همیار آبادی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت : جوهره انقلاب اسلامی ایران فرهنگی و دینی است.

کد مطلب: ۸۲۶۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
جوهـره انقلاب اسلامـی ایران ، فـرهنگی و دیـنی است

مراسم اختتامیه اولین فراخوان همیار آبادی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در روستای مشکین بخش قره پشتلو با حضور جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوچوانان استان و معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان و جمعی از روحانیون و مسئولین برگزار شد .

محمود عباسی در این مراسم گفت : جوهره انقلاب اسلامی ایران فرهنگی و دینی است و استان زنجان با وجود حدود 100 روستا و حدود 37 درصد جمعیت روستا نشین می طلبد که مسئولین استان تمرکز فعالیت هایشان را برای توسعه ، پیشرفت و آبادانی روستا های استان بیشتر نمایند.

وی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات جاضرین در برنامه بویژه اهای محترم روستای مشکین و بخش قره پشتلو و تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری این برنامه از جمله سپاه استان ، روحانیون مستقر در روستاها ، شهرداران و دهیاران و همچنین مسئولین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی استان ابراز داشت: همانطور که می دانید روستاها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بحث توسعه ، عمران و آبادانی پیشرفت خوبی داشته اند بطوری که در برخی شاخص ها مثل راه ، بهداشت و آموزش و... بالای چند صد درصد رشد را می توان در روستاها مشاهده کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت شاخص های فرهنگی و دینی و لزوم توجه بیشتر به این شاخص گفت: جوهره انقلاب اسلامی ایران فرهنگی و دینی است و استان زنجان با وجود 100 روستا و حدود 37 درصد جمعیت روستا نشین در قیاس با سایر استانها بیشتر از میانگین کشوری است می طلبد که مسئولین استان تمرکز فعالیت هایشان را در توسعه ، پیشرفت و آبادانی روستا ها قرار دهند.

عباسی دستگاه تعلیم و تربیت استان با اشاره به فرا رسیدن 14 خرداد ماه سالروز رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران گفت : همه خود را مدیون امام خمینی (ره ) می دانیم که به مردم ایران کرامت و آزادی بخشید نظام خان خانی را برافکند و مردم را از زیر یوغ استبداد داخلی و استکبار خارجی رها نمود و این رشد و شکوفایی و آبادانی امروز روستاها محصول تفکر امام خمینی (ره) بود که خودشان را خادم و خدمتگذار مردم می نامیدند.

وی با تاکید بر این نکته که همه مسئولین خادم مردم هستند افزود : بحث های عمرانی و فرهنگی و توسعه ای جز با وحدت میسر نیست و اگر دستگاهها هم افزایی و وحدت داشته باشند می توان بسیاری از مسائل و مشکلات را حل کرد از جمله اینکه دستگاه تعلیم و تربیت استان با حدود 185هزار نفر دانش آموز و 15 هزار نفر فرهنگی تقریبا با 50 درصد جمعیت استان درگیر مستقیم و غیر مستقیم دارد با گستردگی و تنوع انتظارتی که از این دستگاه وجود دارد می طلبد که دستگاه های دیگر در برنامه های این دستگاه تعامل و مشارکت داشته باشند و اگر دستگاه ها می خواهند کار ماندگار انجام دهند باید سراغ آموزش و پرورش بیایند و اگر این اتفاق خوب بیفتد و مشارکت های متقابل با برنامه ریزی درست انجام شود به نتایج مطلوبی می توان دست یافت .

این مقام مسئول با اشاره به فرا رسیدن ایام تابستان و تعطیلی مدارس و شروع برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از سایر ادارات و دستگاه ها خواست در این برنامه ها مشارکت داشته باشند تا با تشریک مساعی ، وحدت و هم افزایی مسئولین و مشارکت مردم بتوانیم برنامه های مناسبی را برای دانش آموزان استان بویژه در روستاها و مناطق محروم برنامه ریزی و اجرا نماییم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار