کمک 80 میلیونی بانوان فرهنگی فارس برای آزادسازی زنان زندانی جرائم غیر عمد+ پوستر

شیراز (پانا) -مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش فارس از جمع آوری بیش از 80 میلیون تومان برای آزاد سازی زنان زندانی جرائم غیر عمد خبر داد و افزود: جمع آوری کمک ها تا روز عید سعید فطر ادامه دارد.

کد مطلب: ۸۲۶۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
کمک 80 میلیونی بانوان فرهنگی فارس برای آزادسازی زنان زندانی جرائم غیر عمد+ پوستر

طاهره بی‌نیاز در این باره گفت: با درخواست ستاد دیه و امور بانوان استانداری فارس از تمامی دستگاه‌های اجرایی به منظور کمک به آزادی زنان زندانی جرائم غیر عمد، امور بانوان آموزش و پرورش فارس پیشگام و جلوتر از سایر نهاد ها شروع به برگزاری جلسات مکرر و برنامه‌ریزی برای جمع آوری کمک‌های خیرین به منظور مشارکت در این امر خداپسندانه شده است.

وی ادامه داد: تشکیل جلسات مکرر، تبلیغات گسترده در فضای مجازی و اتوماسیون اداری و همچنین تشکیل گروه‌هایی در فضای مجازی موجب شد تا استقبال خوبی از این اقدام صورت گیرد.

وی از رایزنی با بانک رسالت در خصوص اعطای وام به فرهنگیانی که خواستار کمک و مشارکت در این امر نیک هستند خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با این بانک، خیرین می توانند تقاضای وام خود را از یک میلیون تا ده میلیون به این بانک بدهند.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: تاکنون 70 نفر برای وام‌های یک میلیونی و یک نفر نیز متقاضی وام ده میلیونی و چندین نفر نیز برای وام های دو تا سه میلیونی ثبت نام کرده‌اند.

وی از همکاری و مشارکت ادارات شهرستان‌های استان و مدیران مدارس ، همسران شهدا و فرهنگیان بازنشسته در این امر خداپسندانه خبر داد و افزود: با حمایت‌های سرپرست آموزش و پرورش فارس، معاونان اداره کل نیز قول مساعدت و مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد را داده‌اند.

بی نیاز افزود: 53 زن زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های فارس به سر می برند و از آنجا که حضور زنان جامعه در زندان آسیب‌های دو چندان برابر را برای جامعه به بار می‌آورد و می توان با همدلی و همفکری افراد جامعه آنها را به اجتماع و خانواده برگرداند.

وی با اشاره به اینکه آزادی این تعداد زندانی جرائم غیرعمد نیازمند 6 میلیارد و نیم میلیون تومان است، اظهار کرد: اگر زمان بازگشت به خانواده اینها طولانی شود ممکن است به صدماتی از جمله از دست دادن و فروپاشی خانواده‌ها نیز بینجامد که این خود نیز موجب بروز آسیب‌های جدی در اجتماع است.

وی از خیرین و همکاران فرهنگی برای همکاری در این امر خیرخواهانه دعوت کرد و افزود: هر فرد می‌تواند به اندازه سهم کوچک خود سهیم باشد و کمیت مبالغ پرداختی مهم نیست چون قرار است اقدامی جمعی صورت پذیرد و این اندک‌ها خود منجر به جمع آوری مبالغ زیادی می شود.

او افزود: بر اساس استفتاء صورت گرفته از مراجع محترم تقلید نیز افراد می توانند صدقات و زکات فطریه خود را نیز برای مشارکت در این امر خیر پرداخت کنند.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش فارس در امور بانوان در پایان با اشاره به اینکه بانوان فرهنگی فارس در این پویش پیشرو بوده اند، اظهار کرد: در فرصت باقی مانده تا عید سعید فطر امیدواریم تا شاهد حضور و مشارکت آقایان نیز در این امر نیک باشیم.

استان‌های تهران، فارس، مازندران و گیلان به ترتیب بیشترین تعداد زنان زندانی را دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار