در گفت‌وگو با پانا

معاون امور اجتماعی بهزیستی: آموزش فرزندپروری به والدین سبب کاهش آمار کودک‌آزاری می‌شود

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در بسیاری از کودک آزاری‌ها به دلیل ناآگاهی والدین، کودک آسیب می‌بیند،می‌گوید لازم است که خانواده‌ها درباره فرزندپروری آموزش ببینند.

کد مطلب: ۸۲۶۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون امور اجتماعی  بهزیستی: آموزش فرزندپروری به والدین سبب کاهش آمار کودک‌آزاری می‌شود

حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با پانا با تأکید بر ضرورت افزایش دانش و مهارت خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از کودکآزاری گفت: ما در زمینه کودک‌آزاری خلأ قانونی نداریم با این حال، برای به‌روز کردن قوانین لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در دستور کار مجلس قرار دارد. اما فرای این موضوع درباره کودک‌آزاری آنچه اهمیت دارد آگاهی و مهارت والدین در زمینه جلوگیری از کودک‌آزاری است که هرچه آگاهی افراد بالاتر باشد،آمار کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده کمتر می ‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تأکید کرد: لازم است که خانواده‌ها آموزش‌های فرزندپروری را فرا بگیرند زیرا در بسیاری از کودک آزاری‌ها به دلیل ناآگاهی والدین، کودک آسیب می‌بیند در نتیجه آگاهی دادن به والدین درباره رفتارهایی که می‌‌تواند کودک‌آزاری تلقی شود، سبب کاهش آمار کودک‌آزاری می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون قانون 9 ماده‌ای کودک آزاری مصوب سال 81 اجرا می‌شود که طبق آن کودک‌آزاری جرم تلقی شده است و رسیدگی به این جرم نیاز به شاکی خصوصی ندارد اما لایحه‌ای که هم‌اکنون در اختیار نمایندگان قرار دارد، فرصت‌های زیادی را در اختیار بهزیستی برای برخورد با کودک‌آزاری قرار می‌دهد که امیدواریم با توجه به اتفاقات تلخی که اخیرا پیش آمده است، هر چه سریعتر به تصویب برسد.

مسعودی فرید خاطرنشان کرد: کسی که کودک آزاری می‌کند چه غربیه باشد، جه از نزدیکان کودک باشد و چه حتی پدر و مادر کودک باید بداند که چه تبعاتی دارد. بنابراین لایحه حمایت از حقوق کودکان می‌تواند در حوزه رسیدگی قضایی به کودک‌آزاری‌ها به ما کمک شایانی کند و قوه قضاییه در این زمینه با سازمان بهزیستی همراهی زیادی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار