دیدارها و رایزنی های اقتصادی سفیر ایران در روسیه + تصویر

تهران (پانا) - سفیر ایران در روسیه در سفری رسمی به دیدار با مقامات سیاسی و اقتصادی و رایزنی هایی در این زمینه ها با مسئولان «کراسنویارسک» پرداخت.

کد مطلب: ۸۲۶۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
دیدارها و رایزنی های اقتصادی سفیر ایران در روسیه + تصویر

مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در سفر رسمی به خطه کراسنویارسک ضمن دیدار با استاندار، شهردار و دیگر مقامات سیاسی اقتصادی، با اساتید دانشگاهی و دانشجویان نیز دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار سفیر ایران با الکساندر اووس استاندار کراسنویارسک طرفین بر در خصوص موضوعاتی همچون برقراری ارتباط میان مردم دو کشور و آشنایی آنها با یکدیگر برای توسعه اقتصاد و تجارت مشترک، تاثیر اشتراکات دو کشور در گسترش و تعمیق روابط طی 4 سال گذشته و دیدارهای متعدد روسای جمهور دو کشور و سایر مقامات بلند پایه و لزوم پیشی گرفتن روابط اقتصادی میان کشورهای منطقه از روابط با سایر کشورهای خارج از منطقه گفتگو کردند.

سفیر ایران و استاندار کراسنویارسک همچنین در خصوص همکاری های ورزشی و فرهنگی نظیر ورزش های جهانی زمستانی دانشجویان در سال 2019، نمایشگاه گردشگری سالانه کراسنویارسک و جشنواره موسیقی ملل و حضور ایرانیان به مبادله نظر پرداختند.

استاندار کراسنویارسک در این دیدار عنوان کرد که در این خطه 10 شرکت بزرگ دولتی در زمینه صنعت، معدن ، فناوری و انرژی فعال هستند که همه آنها آماده همکاری با ایران هستند. به گفته او کارخانه فلزات رنگی کراسنویارسک با ایران همکاری داشته و اکنون نیز آماده ادامه ارتباطات است. همچنین کارخانه روسال نیکل نیز آماده همکاری در زمینه آلومینیوم است.

الکساندر اووس همچنین از پیشنهاد تاسیس خانه تجاری ایران در کراسنویارسک و همکار شدن با یک استان ایران استقبال نموده و استقبال کرده و خبر داد که برای ایجاد همکاری های استانی و امضای یادداشت تفاهم به ایران سفر می کند.

در این سفر، مهدی سنایی با شهردار کراسنویارسک نیز دیدار کرده و بر آمادگی برای همکاری های فرهنگی، اقتصادی و مدیریت شهری تاکید کرد.

سفیر ایران همچنین با حضور در دانشگاه فدرال سیبری ضمن دیدار با مقامات و اساتید آن دانشگاه، با دانشجویان نیز به گفتگو نشست. مقامات دانشگاهی ضمن آمادگی برای همکاری، از پیشنهاد عضویت در اتحادیه دانشگاههای برتر ایران و روسیه استقبال کرده و آمادگی خود را برای اعطای بورسیه به دانشجویان ایرانی در دوره های کوتاه مدت و ثابت اعلام داشتند.

سفیر کشورمان همچنین از کارخانه فلزات رنگی کراسنویارسک که تولید کننده طلا، نقره و شش نوع فلز رنگی مثل نیکل، پلاتین و پالادیوم است بازدید کرد و در دیدار با رئیس این واحد صنعتی همکاری با شرکتهای ایرانی و گسترش روابط اقتصادی و تجاری را بررسی کرد.

وی همچنین آمادگی ایران را برای میزبانی از رئیس کارخانه در کشورمان اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار