مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر

بزرگترین باغ یکپارچه هلو کشوری در ‌آزادشهر احداث می‌شود

گرگان(پانا)-بزرگترین باغ یکپارچه هلو کشور که در شهرستان آزادشهر واقع است، با ۳۶۴ هکتار وسعت امسال به‌بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۸۲۶۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین باغ یکپارچه هلو کشوری در ‌آزادشهر احداث می‌شود

سید عبدالله حسینی در جلسه شورای کشاورزی در آزادشهر اظهار داشت: مساحت این باغ 364 هکتار است که 90 درصد آن تحت کشت یکپارچه درآمده و ارقام مختلف هلو در آن کشت شده که سال جاری, نخستین سال بهره‌برداری و تولید این باغ است و براساس کارشناسی پیش‌بینی می‌شود 2 هرارو 200 تن محصول جمع آوری شود.

وی افزود: همچنین در شهرستان آزادشهر, 260 هکتار سطح زیر کشت انواع گیاهان دارویی قرار گرفته که از این میزان, 50 هکتار کشت انواع گیاهان دارویی و 210 هکتار زعفران کشت شده و از این حیث, شهرستان آزادشهر رتبه نخست در استان را دارا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان تصریح کرد: هر هکتار از سطح زیر کشت گیاهان دارویی, قابلیت اشتغال 4 هزار نفر را دارد و 800 تا هزار کیلوگرم گیاه خشک با ضریب تبدیل حدود 10 درصد به دست می‌آید.

حسینی تاکید کرد: با توجه به فصل برداشت محصولات گندم, جو و کلزا در استان گلستان و به طبع آزادشهر, 8 مرکز خرید فعال است که 4 مرکز خرید مربوط به گندم, 3 مرکز خرید مربوط به کلزا و یک مرکز خرید جو است.

وی یادآور شد: در سال جاری 14 هزارو 800 هکتار از اراضی شهرستان, مربوط به سطح زیر کشت گندم بود که پیش‌بینی می‌شود 101 هزار تن گندم برداشت شود و تاکنون 61 هزار و 396 تن به مراکز خرید تحویل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر گفت: حدود 3 هزار هکتار در شهرستان آزادشهر کلزا کشت شده و پیش‌بینی می‌شود 12 هزار تن محصول کلزا تولید شود و تاکنون 7 هزار تن به مراکز خرید تحویل شده است.

وی اظهار کرد: یکهزارو 290 هکتار از اراضی شهرستان نیز به کشت جو اختصاص یافته و پیش‌بینی تولید این محصول, 3 هزارو 780 تن است که فعلا به مرکز خرید جو تحویل نشده است.

حسینی در مورد تسطیح جاده بین مزارع تصریح کرد: پروژه تیغ زنی و رگلاژ جاده بین مزارع در بخش های چشمه ساران و مرکزی به طول 117 کیلومتر با هدف اصلاح و حفظ جاده برای تردد بهره‌برداران و جلوگیری از ریزش محصول در حین حمل به انبار در حال اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر درباره توزیع بذر یارانه ای اظهار داشت: بذر یارانه ای لوبیا چیتی و لوبیا قرمز هر کیلو به مبلغ 7 هزار تومان, و ماش هر کیلو به مبلغ 2 هزار و 500 تومان در مراکز جهاد کشاورزی حوزه شهرستان آزادشهر در حال توزیع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار