دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر گلستان خبر داد

افزایش 40 درصدی شیوع مواد مخدر در گلستان

گرگان(پانا)-دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان از افزایش 40 درصدی شیوع مواد مخدر در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۶۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 40 درصدی شیوع مواد مخدر در گلستان

مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و به ویژه مواد مخدر در این سال‌ها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی مسئولان و مدیران کشور برای نجات قشر جوان از این آسیب‌ها و البته تعالی جامعه و حرکت آن به سمت پیشرفت و توسعه است، زیرا حضور جوان سالم و پرنشاط در جامعه یکی از مهم‌ترین مولفه‌های لازم برای حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه است و تمامی جوامعی که امروز توانسته‌اند مراحل توسعه را با قدرت طی کنند بدون تردید با تکیه بر توان داخلی جوانان خود این مسیر را پیموده‌اند.

حال شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سرتاسر کشور وظیفه دارد با نگاهی کارشاسی و دقیق با بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی، علمی، اجتماعی، ورزشی و حتی سیاسی برای کاهش مصرف و استعمال مواد مخدر و از آن مهم‌تر شیوع این پدیده شوم اقدامات عاجلی را سامان داده و اجرایی کند زیرا در سالهای اخیر علاوه بر شیوع مصرف این مواد، سن استفاده کنندگان از آن نیز کاهش شدیدی داشته است که بسیار نگران کننده خواهد بود.

از این رو جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کلاله با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان و به ریاست فرماندار شهرستان کلاله در سالن اجتماعات فرماندار این شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان کلاله در این جلسه با اشاره به اینکه پیشگیری همواره و در همه فعالیت‌های ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید مقدم بر مقابله باشد، اظهار کرد: مهم‌ترین و کاربردی‌ترین اقدام برای پیشگیری از شیوع مواد مخدر در سطح شهرستان آموزش و افزایش آگاهی‌سازی در اقشار مختلف به ویژه جوانان است.

محمد حمیدی با بیان اینکه در سطح شهرستان کلاله ۳ مرکز دولتی ترک اعتیاد وجود دارد، افزود: تلاش ما این است که برای ارائه خدمات بهتر و شایسته‌تر به جامعه هدف و همچنین اجرایی شدن مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تعداد این مراکز را افزایش دهیم.

وی ایجاد نشاط و بسترسازی برای توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و تفریحی در سطح شهرستان را یکی از راهکارهای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر دانست و گفت: امسال تلاش خواهیم کرد تا شعاری را که سرلوحه کار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کلاله یعنی «هر روستا یک مکان ورزشی» است را اجرایی کنیم.

فرماندار شهرستان کلاله با اعلام این که تا به ۲۰ نفر از کسانی که در مرکز اقامتی ترک اعتیاد شهرستان به پاکی برسند، تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد کار و اشتغال پرداخت می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این گونه طرح‌ها با هدف تشویق و کمک برای ترک اعتیاد و بازگشت افراد به جامعه صورت گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نرخ شیوع مصرف مواد مخدر استان گلستان در سال 1390، بالغ بر 42 درصد با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر بوده است، خاطرنشان کرد: این آمار در سال 1394 به نرخ شیوع با ۱۳/۸۱ درصد و جمعیتی بالغ بر ۱۷۰ هزار معتاد رسیده است که تا امسال نیز قطعا افزایش پیدا کرده است.

محمودرضا روحانی‌فر با تاکید بر اینکه همه نهادهای دولتی و مردمی باید با احساس تکلیف و وظیفه نسبت به این موضوع برای کاهش اعتیاد و شیوع مصرف آن اقدامات جدی و عاجل صورت دهند، ادامه داد: بدون تردید هرگونه کم‌کاری و اهمال در این مسیر ضربات جبران‌ناپذیری را بر جامعه وارد خواهد کرد.

وی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش مصرف مواد مخدر عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در این مسیر از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و همه نخبگان و فرهیختگان حوزه مسال اجتماعی بهره لازم را بگیریم.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از مدیران و مسوولان شهرستان کلاله گزارشی از اقدامات خود در حوزه مبارزه با مواد مخدر ارائه کرده و از معضلات، مشکلات و تجربیات به جود آمده در مسیر حرکت در این حوزه مطالبی را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار