افتتاح بخش صدور روادید الکترونیک در فرودگاه شیراز

شیراز (پانا) - استاندار فارس، فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز، را دومین فرودگاه کشور دانست که به خدمات روادید الکترونیک مجهز است.

کد مطلب: ۸۲۶۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح بخش صدور روادید الکترونیک در فرودگاه شیراز

اسماعیل تبادار در مراسم «افتتاح پروژه روادید الکترونیک» که با حضور معاون مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه برگزار شد، گفت: فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز به عنوان دومین فرودگاه کشور به خدمات روادید الکترونیک مجهز شد.

وی فرودگاه را در مقیاسی کوچک ورودی هر کشوری دانست و افزود: همه سازوکارهای زیر ساختی، خدماتی و حتی نحوه رفتار در این مجموعه مبین شان و جایگاه آن کشور است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه فرودگاه را از مهمترین زیر ساخت‌های استان فارس می داند، خاطر نشان کرد: توسعه این زیر ساخت ها در ابعاد مختلف با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی به ترمینال خارجی فرودگاه شیراز که در حال ساخت است اشاره کرد و گفت: این ترمینال با ۶ ایر بریج یا پل هوایی نقش موثری در توسعه زیرساختی فرودگاه بین المللی شیراز خواهد داشت.

تبادار ضمن اشاره به اینکه فرودگاه یکی از مهمترین ابعاد مرتبط با اقتصاد، گردشگری، تجارت و... است، ابراز امیدواری کرد: فرودگاه بین المللی شیراز و در کنار آن فرودگاه های لامرد، جهرم، داراب و لار با ارائه خدمات مناسب در آینده نزدیک فارس و به ویژه فرودگاه شیراز را به هاب فرودگاهی جنوب کشور تبدیل کند.

استاندار فارس با بیان اینکه ارائه روادید الکترونیک یکی از خدمات تسهیل کننده است، عنوان کرد: با افزایش چنین خدماتی که سهولت در امور می‌شود فرصت ها و مجال های بیشتری برای توسعه گردشگری به عنوان یکی از ظرفیت های مهم استان مهیا خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس ضمن تشکر از مجموعه وزارت خارجه، نیروی انتظامی، شرکت فرودگاه ها و سایر نهادهای مستقر که زمینه ایجاد پروژه صدور روادید الکترونیک در فرودگاه شیراز را فراهم‌ نمودند، این اقدام‌تسهیل گرانه را گامی موثر در زمینه توسعه زیرساخت های گردشگری استان دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری جمعی مدیران و مسئولان استان در دو سال آینده شاهد تقویت سایر زیر ساخت های حمل و نقل هوایی در استان و به تبع آن ارتقا جایگاه فرودگاه شیراز باشیم.

وی همچنین با ابراز خرسندی از اینکه سازمان گمرک توانسته است در سال ۹۶ ، ۱۰۰ میلیون دلار صادرات از فرودگاه شیراز انجام دهد، از دست اندرکاران این مجموعه تقدیر کرد.

استاندار فارس در پایان با تاکید بر اینکه هنر مدیریت در تنگناها نشان داده می‌شود گفت: آمارهایی که بهبود فضای کسب و کار و کاهش نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی را نشان می‌دهند و همچنین پروژه های متعدد عمرانی در بخش های مختلف که هم اکنون در مناطق مختلف استان در حال اجرا هستند را نوید بخش آینده ای روشن و سرشار از امیدواری دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار