رونمایی از اورژانس حیات وحش در البرز

کرج (پانا) - معاونت پیشگیری ناجا و فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست و هیئت همراه  از منطقه حفاظت شده البرز جنوبی بازدید و با مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان البرز دیدار و گفت و گو کردند.

کد مطلب: ۸۲۶۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از اورژانس حیات وحش در البرز

دراین بازدید فرزین حکیمی مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز در ابتدا ضمن معرفی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی و ظرفیت ها و جاذبه های طبیعی آن، تنوع زیستی منطقه ، عوامل تهدید کننده حیات وحش، وضعیت پاسگاه های حفاظتی و ...به چالشها و مشکلات مرتبط با شغل محیط بانی اشاره کرد و افزود: بر اساس استاندارد جهانی به ازای هر ۱۰۰۰ هکتار یک نفر محیط بان باید کار حفاظت از عرصه های طبیعی و حیات وحش را بعهده داشته باشد و این در حالیست که با وجود ۶۴ هزار هکتار مساحت منطقه حفاظت شده البرز جنوبی، ما با کمبود شدید نیروهای محیط بان مواجه هستیم .

در ادامه معاونت پیشگیری ناجا ضمن قدردانی از عملکرد حفاظت محیط زیست استان البرز و محیط بانان زحمتکش در جهت پاسداری از منطقه حفاظت شده و حیات وحش گفت:حیات وحش بعنوان سرمایه های کشور هستند حفاظت از حیات وحش ضروری است.

شرفی افزود: نسلهای آینده ما حق دارند از طبیعت خدادادی و حضورحیات وحش در طبیعت نیز لذت ببرند.ما باید تلاش کنیم جلوی زیادی خواهی برخی از افراد که اقدام به شکار و تلفات حیات وحش می کنند بگیریم.

درانتها تعدادی از پرندگان که مراحل آسیب دیدگی را طی کرده و آماده رهاسازی در طبیعت بودند، در طبیعت رها سازی شدند و همچنین از " اورژانس حیات وحش" استان که صرفا جهت انتقال گونه های جانوری آسیب دیده در نظر گرفته شده بود، رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار