طرح های پتروشیمی گچساران بیش از 1000 نفر اشتغالزایی ایجاد می کنند

یاسوج (پانا) - رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تکمیل و بهره برداری از طرح های پتروشیمی گچساران برای یک هزارو 350 نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

کد مطلب: ۸۲۶۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح های پتروشیمی گچساران بیش از 1000 نفر  اشتغالزایی ایجاد می کنند

طاها شایان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سه طرح پتروشیمی در گچساران در دست اجراست افزود: طرح پتروشیمی گچساران فاز اول طرح اتیلن در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار با اعتبار ثابت ۲ هزارو ۹۰ میلیارد تومان و ارزی ۳۴۸ میلیون یورو با ظرفیت تولید سالانه ۱ میلیون تن در سال و اشتغالزایی ۳۰۰ نفر در کیلومتر ۷ جاده گچساران به بهبهان در دست احداث است.

رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مجوز این طرح در سال ۱۳۸۳ صادر و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۰ آغاز شد و تا کنون53 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۳۹۸ تکمیل و به بهره برداری برسد.

شایان ادامه داد: در این طرح حدود 50 درصد از ماشین آلات خارجی خریداری شده و 30 درصد از آنها نیز وارد سایت شدند و مابقی نیز در حال خریداری است.

رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پلی اتیلن سنگین گچساران یکی دیگر از طرح های پتروشیمی بوده که با اعتبارثابت ۱۳۰۰ میلیارد تومان و ارزی ۱۳۷ میلیون یورو در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار با ظرفیت ۵۰۰ هزارتن درسال و اشتغالزایی ۳۲۰ نفر در دست اجراست.

شایان بیان کرد: طرح صنعتی منواتیلن گلیکول شرکت تدبیر انرژی ارم در گچساران با اعتبار ثابت ۱۲۹۰ میلیارد تومان و ارزی ۲۵۵ میلیون یوروبا ظرفیت تولید ۲۰۰ هزارتن در سال در زمینی به مساحت ۱۸ هکتاردر حال گرفتن موافقت اصولی است و می تواند برای 300 نفر ایجاد اشتغال کند.

وی اضافه کرد: طرح تولید اسید فرمیک، ونیل استات و اتیل استات شرکت سینا فرایند شمیم پارسه در گچساران با ظرفیت ۱۸۰ هزارتن و اعتبار ثابت ۷۱۱ میلیارد تومان و ارزی ۱۸۱ میلیون یورو در مساحت ۵۰ هکتاراز دیگر طرح های صنعتی در دست اجرا است که با راه اندازی این طرح صنعتی برای 430 نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار