معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی:

باید زمینه های اعتماد عمومی برای پرداخت زکات بیش از پیش فراهم شود

بیرجند(پانا) ـ معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، که در جلسه هماهنگی جمع آوری زکات فطریه استان سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود: مسئولین امر باید تلاش کنند تا زمینه های اعتمادسازی بیش از پیش مردم در پرداخت زکات فراهم گردد.

کد مطلب: ۸۲۶۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
باید زمینه های اعتماد عمومی برای پرداخت زکات بیش از پیش فراهم شود

علی اسماعیلی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، ادامه داد: در دین مبین اسلام در کنار مباحث اعتقادی و دینی ، مباحث اقتصادی و معیشتی مردم و محرومین و طبقات ضعیف جامعه نیز مورد توجه قرار گرفته که زکات ، خمس ، وقف و... نمونه هایی از آنها محسوب می شوند.


معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه بعدها دنیای غرب از قوانین اقتصادی اسلام برای تنظیم مباحث اقتصادی خود از آنها استفاده کرد ادامه داد: مسئولین و متولیان امر باید تلاش کنند تا زمینه های بی اعتمادی مردم از طرق مختلف از بین رفته و مردم باور کنند که زکات جمع آوری شده در زمینه های پیش بینی شده هزینه می گردد.


اسماعیلی ، با بیان اینکه باید قدر داشته های خود را بدانیم افزود: قوانین اقتصادی اسلام می تواند در راستای ایجاد عدالت اجتماعی ، رسیدگی به محرومین و... کمک شایانی نماید؛ از این رو این قوانین باید هرچه بیشتر احیا شده و مورد استفاده قرار گیرد.


وی به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه اشاره کرد وادامه داد: رسانه ملی می تواند با ایجاد میزگردهای تخصصی به تبیین موضوع پرداخته و به مرور زمینه های تقویت اعتماد عمومی را فراهم نماید.


وی نظارت بر پایگاه های فعال جمع آوری نذور مردم تاکید کرد و ادامه داد: نظارت بر اجرای روند امور در پایگاه های جمع آوری زکات نیز از دیگر مواردی است که باید مورد توجه برنامه ریزان و متولیان امر قرار گیرد.


معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، ادامه داد: ستاد هماهنگی جمع آوری زکات باید محتوای مورد نیاز را در اختیار شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قرار دهد تا بتوان از ظرفیت این عزیزان نیز در تبیین اهمیت موضوع بیش از پیش استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار