بررسی زمینه‌های همکاری شورای شهر بیرجند و جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی

بیرجند (پانا) ـ رییس جهاددانشگاهی و معاونان آموزشی، فرهنگی و مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی و مدیر افکار سنجی جهاددانشگاهی شورای اسلامی شهر بیرجند با حضور رئیس شورای شهر بیرجند دیدار کردند.

کد مطلب: ۸۲۶۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
بررسی زمینه‌های همکاری شورای شهر بیرجند و جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی

جلال الدین صادقی، رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی، امروز۹ خرداد، در این دیدار با اشاره به توانمندی‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی جهاددانشگاهی کشور و همکاری‌های صورت گرفته بین جهاددانشگاهی و شورای شهر و روستا در سراسر کشور به برخی از فعالیت‌های مشترک از جمله برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی، برگزاری نشست‌های تخصصی به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی، همکاری در حوزه نشر و انتشارات علمی و فرهنگی، برگزاری مشترک نمایشگاه‌های تخصصی اشاره کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری مشترک در این موارد، آمادگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی را برای مشارکت شهرداری و شورای شهر در معرفی مشاهیر استان در سطح ملی و بین المللی اعلام کرد و افزود: دومین جشنواره منطقه‌ای شعر ابن حسام که از شاعران بومی بوده و به فردوسی ثانی معروف است، برگزار می‌شود.

اعلام همکاری جهاددانشگاهی در بحث گیاهان دارویی در فضاهای سبز شهری

رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: شهر بیرجند می‌تواند با کاربرد گیاهان دارویی سازگار با کم آبی در فضاهای سبز شهری، طراحی المان‌ها و نمادهای معرفی کننده فرصت‌های منطقه‌ای، نظم و سازماندهی به تبلیغات محیطی، جلوه‌ای زیباتر به خود بگیرد و جهاددانشگاهی آمادگی دارد در این خصوص به شورای شهر و شهرداری کمک کند.

صادقی بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی و ارتقاء توان مدیریتی و اجرایی اعضای شوراها تاکید و آمادگی معاون آموزشی جهاددانشگاهی برای تدوین و اجرای دوره‌های مذکور را اعلام کرد.

محسن پویان، مدیر مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش از اقدامات علمی پژوهشی انجام شده در حوزه گیاهان دارویی، گفت: جهاددانشگاهی پروژه‌ای یا نام دهکده گیاهان دارویی را از دو سال پیش با اهداف کلیدی آغاز کرد.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای تولید و فرآوری گیاهان دارویی، پشتیبانی و هدفمند کردن پروژه‌های دانشجویی ارشد و دکترا در این حوزه، ایجاد کلکسیونی از گیاهان دارویی استان که معرف پتانسیل جامع گیاهان دارویی استان باشد، از اهداف این دهکده است.

مدیر مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: انجام پژوهش‌های کاربردی که منجر به تولید فرآورده‌های فراسودمند از گیاهان دارویی و به ویژه محصولات استراتژیک عناب، زرشک و زعفران شود و همچنین بازاریابی و برندسازی در سطح ملی و بین‌المللی و حذف واسطه‌ها و اختصاص حداکثر ارزش افزوده به تولیدکنندگان به خصوص تولیدکنندگان روستایی و فرهنگ‌سازی برای جایگزین کردن گیاهان دارویی با برخی از محصولات غیر اقتصادی نیز از دیگر اهداف دهکده گیاهان دارویی است.

پویان آمادگی مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی برای طراحی مشاوره و نظارت بر کاربرد گیاهان دارویی در فضای سبز شهری را اعلام و این اقدام را برای منطقه و مردم مفید واثربخش دانست.

جهاددانشگاهی پتانسیل بالایی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با شورای شهر دارد

ابراهیم تقی زاده، رییس شورای شهر بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: فعالیت‌های شاخص جهاددانشگاهی برکسی پوشیده نیست و باعث افتخار است که با جهاددانشگاهی ارتباط داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پارک جنگلی قرار است تبدیل به مکانی برای اوقات فراغت شهروندان شود، افزود: این مرکز شامل مرکز صنایع دستی، سالن ورزشی، رفاهی و استخر خواهد بود.

رئیس شورای شهر با اشاره به اینکه مرکز گیاهان دارویی می‌تواند در این مکان به فعالیت شاخص بپردازد، یادآور شد: جهاددانشگاهی پتانسیل بالایی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با شورای شهر دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار