ویژه‌برنامه ستایش عاشقی برگزار شد

تهران (پانا) - ویژه‌برنامه ستایش عاشقی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) با حضور خانواده‌ معظم شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و جمعی از هنرمندان و مدیران ارشد شهرداری تهران در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۶۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ویژه‌برنامه ستایش عاشقی برگزار شد

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «ستایش عاشقی» برای تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم، عصر سه‌شنبه (هشتم خرداد ماه) با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، حبیب‌الله تاجیک اسماعیلی شهردار منطقه ۱، نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱، حمیدرضا مروارید قائم مقام معاونت مالی و اداری شهرداری تهران، امین عارف‌نیا رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، هنرمندانی چون رسول نجفیان، اصغر همت، رضا ایرانمنش، مرتضی امیری اسفندقه، پرویز بیگی حبیب آبادی و جمع کثیری از خانواده شهدای دفاع مقدس در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد.

اوحدی: افطار در کنار خانواده شهدا زیباتر از افطارهای سال‌های اسارت

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نخستین سخنران این مراسم بود. سعید اوحدی در این آیین به تجلیل از خانواده شهدا پرداخت و گفت: شاید زیباترین افطاری که من در طول تاریخ داشتم، حتی فراتر از افطارهایمان در سال‌های اسارت، افطاری است که این توفیق را دارم تا در کنار شما باشم. میهمانانی که سرمایه زیبایی و برکت آن ضیافت بزرگ الهی هستند.

وی ادامه داد: همان گونه که در قرآن کریم اشاره شده است، عزیزانتان امروز بر خان ضیافت الهی میهمان هستند. اگر ما در این زندگی سراسر مادی دنیا گرفتاریم آنها «عند ربهم یرزقون»اند. کسانی که شفیع شما هستند که در بهشت وارد نمی‌شوند مگر با خانواده‌شان.

رییس سازمان فرهنگی هنری در پایان سخنان خود گفت: اگر ما امروز توفیق داشتیم تا در کنار شما باشیم، از بزرگواری شما و طمع ماست. ما اینجاییم تا در برابر عضمت روحی شما تواضع کنیم و از شما بخواهیم که شفیع ما باشید.

تاجیک اسماعیلی: راه شهدا را الگوی خود کنیم

حبیب‌الله تاجیک اسماعیلی شهردار منطقه ۱ دیگر سخنران این مراسم بود. وی در سخنان کوتاهی به ادامه راه شهدا تاکید کرد و گفت: باید از شهدایی بگوییم که دیروز همرزمان ما بودند و امروز هم راهشان با فرزندان و عزیزان همچنان ادامه دارد. اما نباید فقط به همین یاد بسنده کنیم. باید بتوانیم راه شهدا را الگوی خود کنیم و نه در حد شعار که به برکت خون آنها این مسیر را تا همیشه تاریخ ادامه دهیم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد: تداوم راه، خون و منطق شهدای تاریخ در گروی خون شهدای شماست

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت. وی سخنان خود را با یک پرسش آغاز کرد و گفت: اگر واژه مقدس شهید در ادبیات دینی و انسانی ما وجود نداشت چه اتفاقی می‌افتاد؟ به یقین اگر این واژه نبود و شهدا در آسمان گیتی نمی‌درخشیدند، جهان خلقت کره‌ای بود تاریک که هیچ کس حتی توان نفس کشیدن در آن را نداشت. امروز از ادیان الهی نام و نشانی نبود و ما به سنت اسلام و قرآن هرگز آراسته نبودیم. و اگر شهدای شما نبودند ارزش‌هایی که شهدای تاریخ خلق کردند تداوم پیدا نمی‌کرد.

وی در ادامه خطاب به خانواده شهدای مدافع حرم افزود: تداوم راه، خون و منطق شهدای تاریخ در گروی خون شهدای شماست. هر چه داریم از شهدا داریم. بنده گاهی فکر می‌کنم آن زمان که شهیدی نداشتیم، با اقتدار در برابر جبهه استکبار پیروز شدیم، امروز که هر کوی و برزن ما آراسته به نام شهید است؛ امکان دارد که به کشور ما کوچک‌ترین آسیبی برسد؟

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: بدن مطهر هر شهید پرچمی است برافراشته سنگری است محکم در برابر همه دنیای کفر حافظ پاسبان و نگهبان ایران اسلامی است. لبنانی که دیروز استخوان‌هایش زیر پای دشمنانش خرد شده بود امروز در سایه‌سار استوار شهدا به یک سنگر مستحکم در برابر دنیا تبدیل شده است. فریاد شهدای مدافع حرم است که امروز از گلوی آراسته به ایمان مردم یمن شنیده می‌شود و این ایستادگی به برکت خون مقدس شهدای شماست.

وی در پایان سخنان خود گفت: نقش خون شهدای مدافع حرم در نزدیک شدن ظهور امام عصر(عج) بسیار جدی است. نقش خانواده شهدا در آینده و نجات بشریت تعیین کننده است. امیدوراریم به برکت خون شهدای شما و به برکت دعای شما آن روز روشن به زودی فرابرسد.

اجرای سرود توسط گروه سرود فرهنگ‌سرای رضوان، اجرای موسیقی توسط رسول نجفیان، شعرخوانی مرتضی امیری اسفندقه، پرویز بیگی حبیب آبادی و پدر شهید بیات از شهدای مدافع حرم از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار