معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی :

توسعه گردشگری ورزشی و حمایت از سرمایه گذاران می تواند سبب رونق و رشد اقتصادی شود

ارومیه (پانا)- معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نقش توسعه گردشگری و حمایت از سرمایه گزاری در حوزه ورزش را در رونق و رشد اقتصادی بسیار مهم دانست.

کد مطلب: ۸۲۶۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
توسعه گردشگری ورزشی و حمایت از سرمایه گذاران می تواند سبب رونق و رشد اقتصادی شود

کیومرث پور ایراندوست معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت : ورزش، امروزه به عنوان صنعتی مهم و درآمد زا در دنیا مطرح است و بخشی از فرهنگ و هویت ملل محسوب می شود که در دنیا افراد بسیاری در این حوزه اشتغال دارند .

وی گفت : گردشگری ورزشی در حال حاضربخش مهمی از بازار جهانی گردشگری را به خود اختصاص داده و در عرصه کنونی نزدیک به نیمی از گردشگران اهداف ورزشی را سرلوحه سفرهای خود قرار داده اند که برگزاری جشنواره های مهم و بین المللی ، رقابت های بزرگ و معتبر در جوامع جهانی و آسیایی نظیر جام جهانی فوتبال ، بازیهای آسیایی و ... و در آمدزایی ناشی از این رویداد های ورزشی در شهرها و کشورهای مقصد گردشگران به وضوح دیده می شود .

پورایراندوست افزود : امروز گردشگری و ورزش دو جزء حیاتی از اقتصاد جهانی هستند که نقش مهمی در جوامع ایفا می کنند و بسیاری از کشورها با سرمایه گزاری فراوان ، فواید و تاثیر صنعت توریسم ورزشی را بخوبی درک کرده و از آن بعنوان منبع مهم در بهبود وضعیت اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی از سویی و افزایش میزان شهرت و محبوبیت و برندسازی از سوی دیگر استفاده می برند .

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان گفت : گردشگری ورزشی می تواند تأثیرات مهمی اعم از ایجاد سرور و شادمانی در جامعه ، افزایش گرایش مردم به ورزش و گسترش تبادلات و تعاملات فرهنگی ، ایجاد تصویر مثبت به شهر و کشور مقصد ، ارتقاء سطح کیفی و کمی زیرساخت های عمومی ، غنی سازی اوقات فراغت و افزایش اشتغال زایی و در آمدهای نطقه ای ، محیط زیست و کمک به گسترش تفاهم و و مشارکت اجتماعی را در جامعه داشته باشد و همه این واژه ها و نکات کلیدی و مهم در دنیای امروز نقش و سهم بزرگی در تولید ثروت از ناحیه ورزش در توسعه اقتصادی کشورها دارند .

پور ایراندوست گفت : استان آذربایجان غربی از لحاظ توسعه پتانسیل های برخوردار خود با برگزاری مسابقات آسیایی و بین المللی آغازگر این راه طی سالهای گذشته بوده است و ما امیدواریم با میزان انطباق فضاها و تاسیسات ورزشی استاندارد ، تامین زیر ساخت های رفاهی و اقامتی ، پتانسیل تماشاگران علاقمند ، خدمات دهی به مسافران ، کمیت فضاهای ورزشی ، مشارکت بخش خصوصی و حمایت اسپانسرها و سرمایه گزاران و تقویت نیروهای متخصص در بخش گردشگری ورزشی و مؤلفه های مهمی چون تنوع و جذابیت ورزش های بومی و محلی و وضعیت آب و هوایی و جاذبه های گردشگری بکر ، بتوانیم در این عرصه مهم گام های جدی مؤثری برداریم .

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان گفت : اینکار آسان نیست و خلاء های موجود باید مرتفع شود تا بتوانیم نقش مؤثر خود در توریسم ورزشی را ایفا کنیم .

وی در خاتمه برگزاری مسابقات بین المللی و آسیایی و پتانسیل همجواری با کشورهای خارجی را ظرفیتی بزرگ در احصاء نقایص و سپس مرتفع نمودن مشکلات دانست و گفت : در تلاشیم تا از این تجربیات بهترین استفاده را در توسعه صنعت گردشگری ورزشی داشته باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار