مدیرکل مشاوره آموزش و پرورش: 30 هزار مشاور در مدارس کم داریم

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از فعال شدن تیم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد. به گفته او وزارت آموزش و پرورش در مدارس ابتدایی و متوسطه 30هزار مشاور کم دارد.

کد مطلب: ۸۲۵۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل مشاوره آموزش و پرورش: 30 هزار مشاور در مدارس کم داریم

مسعود شکوهی در گفت‌وگو با پانا درباره تعداد نیروهای مشاوره در مدارس گفت: «براساس نرم نیروی انسانی الزام داریم در دوره متوسطه اول نیروی مشاور داشته باشیم و تقریبا در این دوره کمبود نیرو نداریم.»

او ادامه داد: «معتقدیم نیروهای مشاور باید در تمام مدارس و پایه‌های تحصیلی حضور داشته باشند و خدمات مشاوره‌ای را به دانش‌آموزان ارائه بدهند. همچنین باید مشاوران در مدارس به دانش‌آموزان از لحظه ورود به آموزش و پرورش تا خروج از مدرسه، خدمات مشاوره‌ای مستمر بدهند.»

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: «اکنون در دوره متوسطه و ابتدایی بالغ بر 30 هزار نیروی مشاور در مدارس کمبود داریم ضمن اینکه نرم 15 نفر یک ساعت آموزش نرم بالایی است و باید این تعداد به 8 نفر، یک ساعت آموزش مشاوره‌ای برسد.»

شکوهی افزود: «در تلاش هستیم مراکز و هسته‌های مشاوره را در تمام استان‌ها و مناطق آموزشی تقویت کنیم. همچنین در حال تقویت و فعال کردن تیم مداخله با همکاری دفتر پیشگیری از آسیب‌ها هستیم.»

او ادامه داد: «طرح مدارس دوست‌دار زندگی با همکاری بهزیستی در حال پیگیری است که دو سال به صورت آزمایشی اجرا شد و امسال در هر استان یک مدرسه تحت پوشش این طرح قرار خواهد گرفت.»

به گفته مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش محوریت این طرح آموزش بهداشت و سلامت روان برای کادر مدرسه است که در آینده برای دانش‌آموزان اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار