صدر اعظم اسبق اتریش: اروپا باید در مقابل خروج آمریکا از برجام بایستد

تهران (ژانا) - ولفگانگ شوسل، صدراعظم اسبق اتریش می گوید روسیه چین و اروپا باید در مقابل خروج یک جانبه آمریکا از برجام بایستند و از حقوق بین‌الملل که با این تصمیم آمریکا زیرپا گذاشته شده است دفاع کنند.

کد مطلب: ۸۲۵۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
صدر اعظم اسبق اتریش: اروپا باید در مقابل خروج آمریکا از برجام بایستد

به گزارش اسپوتنیک، صدر اعظم سابق اتریش تصریح کرد: «توافق هسته‌ای ایران یک توافق چند جانبه است و تصمیم آمریکا برای خروج از برجام در مخالفت با قوانین بین‌المللی است.»

وی افزود: «روسیه، چین و اروپا و معامله‌گران بین‌المللی باید در مقابل این تصمیم آمریکا در سازمان ملل متحد و سازمان تجارت جهانی بایستند. این یک اصل اساسی است. بعد از جنگ جهانی دوم امپراتوری بسیار مثبتی از هنجارها ایجاد کردیم که باید از این هنجارها و استانداردها دفاع کنیم. »

وی خاطرنشان کرد: «اقدام آمریکا مبنی بر وضع تحریم‌های فرامرزی علیه شرکت‌ها و کشورهایی که با ایران درحال معامله هستند، نقض قوانین بین‌المللی است.»

صدراعظم اسبق اتریش گفت: «ما اگر بپا خیزیم، این اقدام بر سیاست آمریکا تاثیر خواهد گذاشت زیرا آمریکا، ترامپ نیست. در آنجا کنگره، افکار عمومی، سازمان‌های غیردولتی، جامعه مدنی و بازارهای مالی هم وجود دارد.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در تاریخ 8 می در اقدامی یک جانبه خروج کامل این کشور از برجام را اعلام و طی فرمانی دستور داد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران اجرایی شود.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه آمریکا در تبیین سیاست‌های این کشور درباره ایران اعلام کرد که آمریکا با یک اتحاد منطقه‌ای قصد دارد شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کند.

اروپا و دیگر اعضای مذاکره کننده برجام خواهان حفظ توافق هسته‌ای هستند و به منظور تأمین خواسته ایران برای دریافت تضمین‌هایی که به ایران اثبات کند منافعش از برجام در آینده تأمین خواهد شد در حال رایزنی و مذاکره هستند.

اروپا احتمالا در هفته آتی قرار است بسته پیشنهادی اقتصادی خود را به ایران ارائه کند و در مذاکرات تازه‌ای بین ایران و اروپا نحوه عملیاتی شدن این بسته مورد بررسی قرار گیرد تا به تضمین‌های مورد نظر برسد. ایران تصمیم خود برای ماندن در برجام را به این تضمین ها منوط کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار