مدیر آموزش و پرورش شهرستان عنبر آباد: فرهنگ ایثار و شهادت در راس همه امور مدارس شاهد است

کرمان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان عنبر آباد در جلسه ستاد شاهد گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در راس همه امور مدارس شاهد است.

کد مطلب: ۸۲۵۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان عنبر آباد: فرهنگ ایثار و شهادت در راس همه امور مدارس شاهد است

مهران سنجری نیا اظهار داشت: در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، جانبازان و ایثارگران تمامی فرزندان جانبازان و ایثارگران از پرداخت شهریه معاف هستند.

وی تصریح کرد: پیش ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای مدارس شاهد در سامانه سجا از امروز تا 15 خرداد انجام می شود و دانش آموزانی که از شرایط لازم برای ثبت نام برخوردار هستند می توانند در این سامانه ثبت نام کنند و هیچ آزمونی برای ورود به مدارس شاهد برگزار نمی شود و پذیرش تنها بر اساس اولویت و ارائه مدارک شاهد و ایثارگران و همچنین دانش آموزان برتر علمی، فرزندان فرهنگیان و خیران صورت می گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد گفت: با توجه به استقبال بسیار خوب فرزندان شاهد، جانباز و ایثارگر در مدارس شاهد و همچنین حذف مدارس نمونه دولتی، درخواست راه اندازی مدرسه شاهد در دوره متوسطه اول را داریم و با توجه به نیاز منطقه این مسئله را به صورت جدی پیگیری می کنیم.

سنجری نیا خاطر نشان کرد: اقبال عمومی به مدارس شاهد یک فرصت است و باید این مدارس دارای سبک منسجم و محتوایی متناسب با مقتضیات و ویژگی های بومی منطقه باشد تا شاهد پیشرفت و توسعه در راستای مسائل آموزشی و پرورشی باشیم وهمچنین مهارت آموزی در مدارس شاهد را در دستور کار قرار دهیم.

وی بیان داشت: باید در زمینه استاندارد سازی در مدارس شاهد و نقش محوری مدیران این مدارس حرکت کنیم و تمام تلاش مجموعه آموزش و پرورش بر این امر است که نماد و الگو بودن مدارس شاهد در سطح منطقه حفظ و فعالیت های چشمگیری داشته باشند، تا مدارس شاهد در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد افزود: خوشبختانه در راستای کیفیت مسائل آموزشی و پرورشی مدارس شاهد در طی سال های گذشته گام های خوبی برداشته شده است و باید به نحوی برنامه ریزی کنیم تا دانش آموزان علاوه بر احساس رضایت از ارتقای کیفیت مسائل آموزشی برای پرورش خلاقیت خود نیز تلاش کنند و امیدواریم بتوانیم در برنامه ها و فعالیت هایی که انجام می دهیم رضایت خداوند متعال را به دنبال داشته و ادامه دهنده راه و مسیر شهدا باشیم.

سنجری نیا یاد آور شد: باید فرهنگ ایثار و شهادت در راس امور تمامی برنامه ریزی های حوزه آموزش و پرورش قرار گیرد و دانش آموزان در مدارس با فرهنگ ایثار و شهادت آشنایی کامل داشته باشند وخوشبختانه نسبت به ترویج این مسئله گام های بسیار خوبی برداشته شده است و تکریم فرزندان شاهد و ایثارگر در مدارس شاهد به نحو احسن صورت می پذیرد.

وی افزود: نیازمند همکاری و مشارکت خیران برای توسعه و پیشرفت مدارس شاهد هستیم و در سال جاری چند طرح آموزشی توسط خیران افتتاح می شود و به بهره برداری می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار