ائتلاف بی ائتلاف

عارف، لاریجانی و حاجی بابایی فردا برای کرسی ریاست مجلس میجنگند

تهران (پانا) - آخرین وضعیت فراکسیون های مجلس شورای اسلامی اعلام شد و در نهایت هیچ ائتلافی بین فراکسیون ها برای انتخابات هیات رئیسه شکل نگرفت و پرچمداران سه فراکسیون فردا به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

کد مطلب: ۸۲۵۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
ائتلاف بی ائتلاف

بالاخره انتظارها پایان یافت و نتایج قطعی سه فراکسیون سیاسی مجلس شورای اسلامی اعلام شد و در نهایت هیچ ائتلاف رسمی بین افراد و فراکسیون ها ایجاد نشد تا صبح فردا (چهارشنبه) محمد رضا عارف، رئیس فراکسیون امید، علی لاریجانی، رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی و حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون ولائی برای رسیدن به کرسی ریاست مجلس به رقابت با یکدیگر بپردازند.

تا این لحظه و بر اساس اعلام های رسمی فراکسیون های مجلس شورای اسلامی، اسامی نامزدهای فراکسیون ها برای تصدی کرسی های ریاست مجلس به شرح زیر است:

امیدی ها و درخشش 3 زن

آخرین لیست اعلام شده از سوی فراکسیون اصلاح طلبان مجلس شورای اسلامی نکته ای جالب را به همراه دارد و آن هم حضور سه زن در لیست است، اسامی کاندیداهای امیدی به شرح زیر است؛

محمدرضا عارف برای ریاست مجلس

مسعود پزشکیان ، نایب رئیس اول

علی مطهری، نایب رئیس دوم

محمد علی وکیلی، دبیر

عبدالکریم حسین‌زاده، دبیر

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، دبیر

زهرا ساعی، دبیر

علیرضا رحیمی، دبیر

حمیده زرآبادی، دبیر

پروانه سلحشوری، ناظر

سید فرید موسوی، ناظر

حسن لطفی، ناظر

محمدرضا تابش، در خصوص لیست فراکسیون امید برای انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به پانا میگوید: «این لیست یکی از کاملترین لیست هاست و در بین آن شاهد حضور چهره های موجه و تاثیرگذار مجلس شورای اسلامی هستیم.»

لیست بی ژنرال مستقلین

فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز که تا غروب امروز به هوای ایجاد ائتلاف با یکی از دو فراکسیون امید یا ولائی از ارائه لیست برای همه کرسی های هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خودداری کرده بود، لیست خود را منتشر کرد، لیستی که در آن جز علی لاریجانی هیچ چهره شاخص و به اصطلاح ژنرالی وجود ندارد. اسامی کاندیداهای این فراکسیون به شرح زیر است؛

علی لاریجانی برای ریاست مجلس

عزت‌الله یوسفیان ملا، نواب رئیس

هادی قوامی، نواب رئیس

غلام‌رضا کاتب، دبیر

محمد جمالی نوبندگانی، دبیر

ولی ملکی، دبیر

محسن علوی، دبیر

مهدی فرشادان، دبیر

عبدالرضا عزیزی، دبیر

علی وقفچی، دبیر

بهمن طاهرخانی، دبیر

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین در خصوص لیست منتشر شده این فراکسیون برای تصدی کرسی های هیات رئیسه مجلس میگوید: «فراکسیون مستقلین با توجه به عدم همراهی و اتحاد سایر فراکسیون ها، مستقلا وارد میدان شد و برای تصدی کرسی های هیات رئیسه لیست ارائه کرد.»

این نماینده مجلس بدون ژنرال بودن لیست مستقلین را نمی پذیرد و میگوید شاید اعضا این لیست چندان اسم و رسم دار نباشند اما هرکدام دارای سوابق بسیار مشخص و روشنی هستند.

ولائیون و چهره های قدیمی

فراکسیون ولائی مجلس شورای اسلامی نیز که امروز شاهد دیدار خصوصی حمید رضا حاجی بابایی، رئیس خود با علی لاریجانی، رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی بود ( اینجا ) در نهایت زیر بار ائتلاف رسمی با سایر فراکسیون ها نرفت و اسامی کاندیداهای خود برای تصدی کرسی های هیات رئیسه را منتشر کرد.

لیست اصولگرایان مجلس از چهره های قابل پیش بینی و قدیمی این فراکسیون تشکیل شده است و برخلاف امیدی ها که با استفاده از 3 زن، غافلگیری ایجاد کردند با همان نام های همیشگی پادر عرصه رقابت خواهد گذاشت. اسامی کاندیداهای این فراکسیون به شرح زیر است؛

حمیدرضا حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس

عبدالرضا مصری، نایب رئیس اول

محمد دهقان، نایب رئیس دوم

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، دبیر

اکبر رنجبرزاده، دبیر

محمد حسین فرهنگی، دبیر

احمد امیرآبادی فراهانی، دبیر

اسدالله عباسی، دبیر

محمود بهمنی، دبیر

سید ناصر موسوی لارگانی، دبیر

علی ادیانی، دبیر

حسین مقصودی، دبیر

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه فراکسیون ولائی که نام خودش نیز در بین کاندیداهای رسیدن به هیات رئیسه مجلس از سوی این فراکسیون وجود دارد، درباره لیست این فراکسیون به پانا میگوید: «لیست فراکسیون ولائی همانطور که از پیش هم اعلام کرده بودیم مستقلا منتشر شد و کاندیداهای این فراکسیون فردا به رقابت با کاندیداهای سایر فراکسیون ها خواهد پرداخت.»

وی درباره دیدار خصوصی امروز لاریجانی و حاجی بابائی نیز پاسخ روشنی نمیدهد و میگوید که فردا نتایج مشخص میشود پس عجله نکنید!

به این ترتیب باید منتظر ماند و دید روند اتفاقات در صحن علنی مجلس شورای اسلامی چگونه پیش خواهد رفت و چه کسی در سومین سال مجلس دهم بر کرسی ریاست قوه مقننه تکیه خواهد زد.

نکته مهم اما ینجاست که هنوز این احتمال وجود دارد که در دقیقه نود ائتلافی غیر رسمی بین فراکسیون ها آن هم به صورت جزئی و بر سر برخی افرادی نظیر علی مطهری یا مسعود پزشکیان شکل بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار