نیروی انسانی خلاق و کارآمد از بستر آموزش و پرورش رشد می کند

زاهدان(پانا)- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که اساس و محور توسعه؛ انسان است و نیروی انسانی خلاق و کارآمد از بستر آموزش و پرورش رشد می کند، ضرورت توجه بیشتر به نظام آموزشی و تربیتی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

کد مطلب: ۸۲۵۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نیروی انسانی خلاق و کارآمد از بستر آموزش و پرورش رشد می کند

به گزارش روابط عمومی استانداری سید دانیال محبی استاندار در نشست شورای آموزش و پرورش استان که پیش از ظهر امروز در استانداری برگزار شد، خاطرنشان کرد: دارا بودن عنوان جوان ترین استان کشور برای سیستان و بلوچستان یک ظرفیت ارزشمند و بهترین فرصت است تا با فراهم آوردن زیرساخت های مورد نیاز از این ظرفیت در راستای تعلیم و تربیت مطلوب بهره برداری شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان، آموزش و پرورش را هسته اصلی تعلیم و تربیت دانست و افزود: خانواده ها باید با برقراری ارتباط مستمر و موثر با اولیای مدارس در زمینه مسائل آموزشی و تربیتی دانش آموزان به یک جمع بندی عقلایی برسند چرا که وقتی گوینده و شنونده به یک هدفمندی جامع برسند، برونداد آن گفتمان منطقی و تاثیر گذار خواهد بود.

سید دانیال محبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرموده امام علی (ع) که « اگر کسی جمله ای به من بیاموزد در واقع مرا بنده خود کرده است» به تشریح اهمیت نقش معلمان در جامعه پرداخت و افزود: همه آحاد جامعه که در نقشهای مختلف ایفای نقش می کنند؛ تربیت یافته و برخاسته از بستر آموزش و پرورش هستند لذا این علاقمندی و همگرایی با آموزش و پرورش در وجود همه افراد دیده می شود.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت معلمان در رشته های تخصصی مربوطه در مدارس گفت: ایفای نقش درکسوت معلمی رسالت سنگینی دارد و معلم باید بتواند به ازاء آن رسالت سنگین با بکارگیری توان و ظرفیت خودش در زمینه ارتقای شاخص های آموزشی به خوبی ایفای نقش کند.

استاندار با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه پیرامون تکمیل پروژه درمانگاه فرهنگیان زاهدان گفت: نظرات کارشناسی هر پروژه بایستی قبل از آغاز عملیات اجرایی آن ارائه شود تا با استفاده از داده های اولیه و منطقی تصمیم اجرایی مناسبی گرفته شود اما اکنون که این پروژه ساخته شده است؛ همکاری دستگاههای متولی برای اتمام و راه اندازی آن ضروری به نظر می رسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در ابتدای این جلسه گفت: بر اساس آمار موجود در حال حاضر 836 هزار و 196 نفر کودک لازم التعلیم در استان سیستان و بلوچستان وجود دارند که از این تعداد 732 هزار و 640 نفر در کلاس درس حاضر هستند و تعداد 103 هزار و 556 نفر نیز از کلاس های درس غایب می باشند.

علیرضا نخعی افزود: به منظور جذب افراد بازمانده از تحصیل که به دلایل فقر خانوادگی و مسائل فرهنگی و کمبود امکانات از کلاس درس بازمانده اند ؛ تعداد 24 هزار و 100 کلاس درس در سال جاری دایر شده و 1900 کلاس دیگر نیز برای جذب افراد باقیمانده مورد نیاز است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز در این نشست گفت:در حال حاضر 2 هزار و 220 کلاس درس در در دست احداث داریم که از این تعداد هزار و 100 کلاس توسط مردم و خیران ساخته می شود.

خبرنگار دانش آموز / مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار