ادامه واکنش‌های آموزش و پرورش به آزار دانش‌آموزان: مدیر مدرسه به دلیل سهل‌انگاری 2 سال از فعالیت محروم شد

تهران (پانا) - رئیس اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران از تصمیم نهایی درباره مدیر مدرسه غیردولتی غرب تهران خبر داد. این مدیر به مدت دو سال از فعالیت در مدارس غیردولتی و دولتی محکوم شد.

کد مطلب: ۸۲۵۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
ادامه واکنش‌های آموزش و پرورش به آزار دانش‌آموزان: مدیر مدرسه به دلیل سهل‌انگاری 2 سال از فعالیت محروم شد

علیرضا راه‌پیما در گفت‌وگو با پانا از بررسی موضوع آزار جنسی در مدرسه غیردولتی خبر داد که با تکمیل پرونده این مدرسه در شورای نظارت منطقه، تصمیم‌گیری نهایی برای توقف فعالیت آن مدرسه گرفته شد.

او در این باره ادامه داد: «در شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی رای به شماره 868 صادر شد که در بند یک این رای آورده شده است به استناد بند «ج» ماده 9 قانون تاسیس مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی و سهل‌انگاری بر نظارت بر امور آموزشی و پرورشی اداره مالی و اداری مدرسه و بند 3 ماده 35 قانون تاسیس و مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، ‌موسس به توبیخ محکوم می‌شود.»

رئیس اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: «در بند 2 این ماده آمده است که به استناد بند «پ» ماده 35 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی، مدیر عزل و به علت عدم انجام وظایف محوله و سهل‌انگاری در نظارت و به کارگیری نیروی انسانی مناسب و متعهد به محرومیت از مدیریت در مدارس و مراکز غیردولتی به مدت 2 سال محکوم می‌شود.»

راه‌پیما در پاسخ به این سوال که آیا این مدرسه در حال تعطیل شدن است گفت:‌ «این موضوع در یک شورای دیگر در حال بررسی است.»

پیش‌تر مدیر منطقه 2 آموزش و پرورش تهران هم از تعلیق مدیر مدرسه و پیگیری عمل غیراخلاقی معاون مدرسه از سوی وزارت آموزش و پرورش خبر داده بود. ناصر کوهستانی، مدیرکل آموزش و پرورش منطقه 2 تهران به پانا گفت: «با اطلاع از موضوع عمل غیراخلاقی آقای ح. یکی از نیروهای مدارس غیردولتی غرب تهران، هیاتی از سوی آموزش و پرورش برای رسیدگی تشکیل شده است.»

او ادامه داد: «این نیروی آزاد شاغل در مدرسه به عنوان معاون انضباطی جذب شده و عمل غیراخلاقی او در همان ابتدای اعلام خبر با حضور بازرسان، رسیدگی و منجر به تشکیل پرونده قضایی شده و از حضور او در مدرسه جلوگیری شده و همچنین حکم مدیر آموزشگاه غیردولتی به حالت تعلیق درآمده است. درضمن مقرر شد با تکمیل پرونده این آموزشگاه در شورای نظارت منطقه تصمیم گیری نهایی برای توقف فعالیت این آموزشگاه به عمل آید.»

کوهستانی در پایان افزود: «آموزش و پرورش موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کند و در صورت اثبات جرم، از مراجع قضایی انتظار دارد با نامبرده به شدت برخورد شود.»

سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش هم در دستوری، بازرس ویژه برای رسیدگی به مساله منصوب کرد و از او خواست همه کسانی که سهل‌انگاری یا کوتاهی کرده‌اند را در گزارشی به او معرفی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار