مدیر آموزش و پرورش دلیجان در گفت و گو با پانا:

196 هنرجوی دلیجانی تابستان امسال در 12 رشته دوره کارورزی را طی می کنند

اراک(پانا)- مدیر آموزش و پرورش دلیجان گفت: 196 هنرجوی دلیجانی تابستان امسال در 12 رشته دوره کارورزی و کارآموزی خود را طی می کنند.

کد مطلب: ۸۲۵۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
196 هنرجوی دلیجانی تابستان امسال در 12 رشته دوره کارورزی را طی می کنند

حجت اله فدایی در گفت وگو با خبرنگار پانا استان مرکزی، افزود: از این تعداد 121 دانش آموز پسر در 7 رشته و 75 دانش آموز دختر در 5 رشته به ترتیب در هنرستان های پسرانه و دخترانه دلیجان مشغول به گذراندن درس کارورزی و کار آموزی خواهند شد.

وی ادامه داد: این افراد در مکان هایی که بدین منظور تعیین خواهد شد دوره مربوطه را سپری خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش دلیجان بیان کرد: یکی از مهمترین مواردی که باید از طریق فرمانداری رفع شود، همکاری ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی جهت پذیرش هنرآموزان و هنرجویان هنرستانهاست.

فدایی یکی از مشکلات این دوره را مربوط به رشته های گرافیک و نقشه کشی معماری هنرستان فدک دانست و اظهار داشت: مکان های گذراندن این 2 رشته برای دانش آموزان در سطح شهرستان بسیار کم است.

وی اضافه کرد: درس کار آموزی و کارورزی یکی از مهمترین دستاوردهای علمی و عملی دانش آموزان هنرستان های کار دانش و فنی و حرفه ای بشمار می رود.

دانست و گفت: هدف آموزش و پرورش از تشکیل هنرستانها و رشته های مهارتی تامین نیروی کار ماهر می باشد که با توجه به بحث کارورزی و اهتمام ویژه در این خصوص هدف مورد نظر محقق خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش دلیجان ابراز کرد: اگر از این فعالیت ها در مدارس به خوبی حمایت و برنامه ریزی های لازم و اساسی طرح ریزی شود زمینه بسیاری از مشکلات شغلی و کار و فعالیت هنرآموزان بعد فراغت از تحصیل مهیا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار