روزه داری و مبتلایان به دیابت

شیراز (پانا) - کارشناس واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت شهدای والفجر، گفت: اگرچه روزه‌ داری در بعضی از بیماری ها مانند دیابت نوع دو، مفید است و می تواند به بهبود و درمان بیماری کمک کند، اما این بیماران باید نظر پزشک معالج خود را ملاک اصلی قرار دهند و ضمن مشاوره با متخصص تغذیه، اقدام به روزه‌داری کنند.

کد مطلب: ۸۲۵۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
روزه داری و مبتلایان به دیابت

"ساره موزه" افزود: بیماران مبتلا به دیابت نوع یک، دیابت دوران بارداری و دیابت های کنترل نشده نباید روزه بگیرند، اما روزه داری برای بیماران دیابتی نوع دو که بیماری آنان با رژیم غذایی کنترل شده، می تواند مفید باشد .

او تاکید کرد: افرادی که برای کنترل دیابت خود از قرص استفاده می کنند، با بروز نشانه های افت قند خون در طول روز، باید سریع روزه خود را افطار کنند .

به گفته این کارشناس تغذیه، بیماران مبتلا به دیابت که روزه می گیرند، باید رژیم غذایی مخصوص خود را در افطار و سحر رعایت کنند و ضمن پرهیز از زیاده ‌روی در مصرف غذاهای شیرین که در ماه مبارک رمضان در وعده افطار استفاده می شود، به میزان توصیه شده توسط متخصص تغذیه توجه داشته باشند .

" موزه" با توصیه به سنجش میزان قند خون، قبل از سحر و بعد از افطار، افزود: اگر قند خون قبل از سحری بالاتر از ۳۵۰ میلیگرم بر دسی لیتر باشد، چنانچه بیمار دیابتی سحری نخورده باشد و همچنین برای کنترل دیابت، مصرف قرص در طول روز الزامی باشد، بهتر است فرد روزه نگیرد .

او به مبتلایان به دیابت که دچار عوارض کلیوی، چشمی و موارد مشابه شده اند و یا باید در طول روز تزریق انسولین داشته باشند نیز توصیه کرد با پزشک خود برای روزه‌ داری مشورت کنند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار