38پایگاه اوقات فراغت با رنگ و بوی تشکیلاتی دراستان همدان راه اندازی میشود

همدان (پانا) - سرپرست سازمان دانش آموزی استان همدان گفت: 38 پایگاه اوقات فراغت با رویکرد تشکیلاتی توسط سازمان دانش آموزی استان در تابستان امسال راه اندازی میشود که 19 پایگاه مربوط به دانش آموزان دختر و 19 پایگاه هم مختص پسران است.

کد مطلب: ۸۲۵۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
38پایگاه اوقات فراغت با رنگ و بوی تشکیلاتی دراستان همدان راه اندازی میشود

محسن عسگری در جلسه هماهنگی برنامه های اوقات فراغت تابستان 97سازمان دانش آموزی استان همدان، گفت: یکی از مهمترین دغدغه های خانواده ها و متولیان امر تعلیم و تربیت، دور شدن دانش آموزان از فضای آموزشی و ایجاد وقفه در امر تعلیم و تربیت به ویژه در ایام تعطیلات تابستانی مدارس بوده است.

وی افزود: سازمان دانش آموزی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تاکید مقام عالی وزارت در خصوص مهارت آموزی و اهمیت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، در صدد ایجاد پایگاههای تابستانی تشکیلاتی در کنار مدارس و پایگاههای تابستانی اوقات فراغت وزارت آموزش و پرورش برآمده است.

وی بیان کرد: سازمان دانش آموزی در نظر دارد در این پایگاهها، علاوه بر آموزش مهارت های عمومی و پرکردن بهینه اوقات فراغت دانش آموزان مانند دیگر پایگاههای تابستانی اوقات فراغت آموزش و پرورش، با یاری گرفتن از مربیان آموزش دیده تشکیلاتی و بهره گیری از فضاهای تربیتی در مناطق، نسبت به آموزش مهارت های تشکیلاتی (مهارت های تخصصی تشکیلات و مهارت های اجتماعی) به دانش آموزان اهتمام ورزد.

عسگری با اشاره به اهمیت تربیت اجتماعی دانش آموزان گفت: بدیهی است انتقال مهارت های تشکیلاتی به دانش آموزان، نقش به سزایی در تربیت اجتماعی، شکوفایی خلاقیت ها و استعدادها و پرکردن اوقات فراغت این عزیزان داشته و اثرگذاری بالایی در کاهش ناهنجاری های اجتماعی در جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به مشارکت خانواده ها در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت مدارس تشکیلاتی و تمام تشکیلاتی سازمان دانش آموزی و بهره گیری از مدرسین و مربیان آموزش دیده تشکل پیشتازان سازمان دانش آموزی و مشارکت خانواده ها این برنامه ها اجرا می شود.

سرپرست سازمان دانش آموزی استان همدان به اهمیت استمرار تعلیم و تربیت در طول ایام تابستان اشاره کرد و گفت: بسط و گسترش تربیت اجتماعی با رویکرد آموزش مهارت های تشکیلاتی و اجتماعی، انتقال مهارت های تشکیلاتی به دانش آموزان و گسترش اثرگذاری این آموزش ها در بطن جامعه، آموزش حفظ محیط زیست، کاهش آسیب های اجتماعی و فضای مجازی از اهداف مهم این برنامه است.

عسگری گفت: تاریخ برگزاری این کلاس از اول تیرماه تا 31 مرداد است، که علاقمندان به شرکت در این کلاسها میتوانند جهت ثبت نام و آگاهی از نوع کلاسها به سازمان دانش آموزی ناحیه، شهرستان و منطقه محل سکونت خود مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار